lördag 4 juni 2011

Bra jobbat!

Ja nu ska jag vara så självisk så att jag ska ge mig själv en liten eloge...

Idag har jag nämligen gjort något som jag har planerat länge. Jag har städat tvättbalkongen!

Tvättbalkongen? kanske någon frågar sig. Vad är det?

Jo här i Spanien så har alla människor egen tvättmaskin. Det finns alltså inga gemensamma tvättstugor som i svenska hus. Och de alla flesta har sin tvättmaskin ute på en balkong. På vår lilla balkong har vi förutom tvättmaskin och tvättkorg, en typ av garderob där man har städgrejor, krukor etc. Den har inte röjts ur på lääänge och nu var det dags. Jag hoppade t o m över Melodikrysset för att komma igång tidigt! Det ni! Min brorsa som ringde efter krysset för att stämma av, trodde att jag hade blivit helt galen :)

Men i alla fall, en ordentlig städning blev det. Sonen hjälpte mig att dra fram tvättmaskinen så att jag kom år att torka golvet bakom den, Plockad ut allt ur städskåpet, torkade alla hyllor och fyllde ett par plastsäckar med skräp.

Och sen - när jag var klar efter ett par timmar  -  så inhandlades den här:


  Fin va? Jag hade bestämt det sedan långt tillbaka. När jag har städat balkongen då ska jag pryda den med en fin Bouganvilla.

Nu ska jag verkligen försöka ta hand om den så att den blommar riktigt fint hela sommaren!

Känner mig nöjd och blir så lycklig varje gång jag ser min fina bomma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar