tisdag 7 juni 2011

Linser och kikärter

Äntligen verkar det som om vi börjar närma oss ett par linser som passar mig! Jag har provat SÅ många på sista tiden men jag har inte sett bra på nära håll. Eftersom jag jobbar med siffror så är det en fördel att man ser ordentligt, och inte behöver gissa om det är en nolla eller en åtta t ex :)

De som jag provar den här veckan är inte 100% men de är ok!

Jag hade kanonbra syn fram till för ett par år sedan. Då började jag med läsglasögon. Men eftersom jag inte trivs i glasögon så vill jag gärna ha linser.

Nu ska jag gå och göra iordning en god kikärtssallad. Testa gärna! En god och enkel rätt så här på sommaren!

Det här behöver man:

1 burk kikärter (tänk på att skölja av dem)
paprika
lök (den där vita som passar bra i sallader)
tomat
oliver
tonfisk i olja


Skär grönsakerna i bitar
blanda i tonfisk och kikärter
salta och peppra efter behag

Smaklig måltid!

Trampó con garbanzos fresssssquito
Bilden har jag "lånat"....men så här blir det ungefär :)

2 kommentarer:

  1. Ägnat att förvirra eller....?
    Jag tänkte först att kanske linser (ätbara sådana) och kikärter är bra för ögonen...?! Det är tur att det snart är semester för hjärnan håller på att koka över känns det som. :)

    Jag har aldrig provat linser - känns inte som min grej att stå och prega in något främmande i ögat varje morgon. Man får vara glad att man kommer ur sängen och i kläderna innan det är dags att gå till bussen.

    Men det är väl synd att du inte gillar glasögon -du som är så glad för accessoarer. Du missar lite shopping där ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, det var just förvirra jag ville! :-)

    För mig funkar det bra med linser. Men jag känner flera personer som drar sig för tanken att hålla på och "pilla" i ögonen.

    SvaraRadera