torsdag 2 juni 2011

Det fungerar!!!

Men så härligt! Nu fungerar bloggen igen! Tjohoo!




En liten uppdatering: här fortsätter det att regna. Vi har ganska bedrövligt väder just nu. Jag tycker synd om de turister som betalt dyra pengar för att komma hit en vecka och sedan får vada fram på gatorna (nu tog jag i lite grann).

Men ännu mer synd är det om alla grönsaksodlare i södra Spanien som tillsammans har förlorat enorma summor pga EHECsmittan i Tyskland. Och så visar det sig att smittan inte kom från de nu berömda gurkorna... Spanien är ett land i stor ekonomisk kris. Det här var inte precis vad vi behövde.

För övrigt är det ju ruskigt otäckt med en sådan smitta som man dessutom inte verkar ha så stor koll på...

Idag har vi vanlig dag här i Spanien. Ingen helgdag alltså. Satt och lyssnade lite på svensk radio på jobbet. Bl a lyssnade jag på en Kristi Himmelsfärdsgudstjänst.

Då sjöng de bl a den här. Jag rös. Den är så vacker!

Och så måste jag berätta att jag är så glad över att min fina kompis Kristin, som varit sjukskriven ett bra tag, idag har fått positiva besked från sin läkare! Underbart!

Och i morgon är det fredag!! :)

3 kommentarer:

  1. Vad bra att allt är som vanligt igen med bloggen.
    Här är vi nu inne på andra fridagen av inalles fem och det är väldigt vilsamt!
    Jag har liiite jobb på söndag men det är bara någon timme så det räknas nästan inte :)
    Har inte hört talas om några helgon på länge - finns det inga på våren?
    BTW kan du den spanska texten till en barnvisa som heter Tres Elefantes - barnen på älsklingens förskola sjöng den på Förskolans Dag men jag kan ju inte höra vad det är för ord de sjunger :) - hade varit roligt att veta vad de sjunger om!

    Hälsa Kristin och gratulera till positivt besked!!

    SvaraRadera
  2. Det är kanske den här sången:

    Un elefante se balanceaba
    sobre la tela de una araña
    y como veía que no se caía
    fue a llamar a otro elefante.
    Dos elefantes se balanceaban
    sobre la tela de una araña,
    y como veían que no se caían
    fueron a llamar a otro elefante.
    Tres elefantes... osv.

    SvaraRadera
  3. Nej det är inte den. Den sjunger de också fast på svenska. Jag tror denna heter Los tres elefantes.

    SvaraRadera