tisdag 3 maj 2011

Jag har tröttnat!

Jag är redan trött på Dukandieten. Fy vad tråkigt det är att bara äta proteiner!! Nej, det är ingenting för mig. Håller ut idag också men längtar redan till mina frukostknäckor med skinka och paprika. Till detta lite frukt och min underbara favorityoghurt.

Så här kan min frukost se ut.


På tal om något annat så kan jag säga att tandvården här desvärre inte är gratis för barn och ungdom (som jag tror att den är i Sverige). Var med sonen hos tandis idag för att laga två små hål. 120 euros!! Dyrt tyckte jag!

Nu ska jag se på fotboll igen! Força Barça!

3 kommentarer:

  1. Jag kunde inte tänka mig att det skulle gå på något annat sätt. Och så otroligt trist att behöva avstå från all denna färgprakt och dessa vitaminer och dessa smaker på morgonen.
    Det blir nog bra i alla fall :)

    Ja, tandvården är gratis för barnen i Sverige - jag tror att det är tills man fyller 20. Det är i varje fall hela skoltiden.
    Men för vuxna är det otroligt dyrt numera.
    Men låt oss tala om något annat eftersom min tandläkarskräck gjort att det var bra längesedan jag var där.

    Hur går det med din fina bil? Fortfarande nöjd med den?

    SvaraRadera
  2. Synd om dig att du har tandläkarskräck! Men du är långt ifrån ensam om det. Jag tycker att de flesta verkar ha ont av att gå till tandläkaren. Själv var jag rädd för tandläkaren när jag var liten och vi hade en halvgalen (tyckte vi) tysk äldre tandläkare som bara skrek GAAAPA!! Jag var sex år och livrädd. Men sedan fick vi en sammetsögd svensk tandis och då blev det roligare att gå dit :-) Nu har jag inga problem alls med att gå till tandläkaren. Men som sagt, välidgt många människor tycker att det är obehagligt.

    Bilen går jättebra men dessvärre är det någon med en stor bil som har backat in i min och krossat glaset till ena framljuset och gjort en ordentlig buckla i plåten. Sedan smet han förmodligen för han lämnade i alla fall ingen lapp med telefonnummer.... Och eftersom jag inte har helförsäkring (väldigt dyrt här) så får jag betala det själv. Är det kul? Nej det är det inte!! Taskig typ va?

    SvaraRadera
  3. Ja, men bekräftar alla mina fördomar om spanjoren som bilförare :)

    SvaraRadera