onsdag 11 maj 2011

Wayfarer och pa amb oli

1984 var det ruskigt inne med solglasögonsmodellen Wayfarer från Ray Ban.

Jag bodde i Barcelona och var fattig student. Då kom min brorsa på besök (samma brorsa som är här nu) och då KÖPTE han ett par Wayfarer till mig! Lyckan var total! De kostade då - för nästan 30 år sedan - motsvarande 600 kronor. En halv förmögenhet!

Jag använde dem då men sedan har de legat undanstoppade. Nu är de populära igen och häromdagen letade jag fram dem och gav dem till Daniel.
Mr. Wayfarer
Ikväll har vi varit och ätit pa amb oli på en lokal bar. Trevligt!


Och Barça har vunnit ligan!!!

I morgon blir det utflykt igen!!!

4 kommentarer:

  1. Se! Det bara bekräftar det jag sa häromdagen - man skulle ha en storebror!!
    Häftigt hur allting går igen - det finns saker man djupt ångrar att man har slängt och så finns det saker man är väldigt glad för att man har slängt ;)
    Ingen människa tror - och inte ett enda bildbevis finns - att jag på 70-talet gick klädd i hotpants, åtsmitande stövlar och maxikappa. Oh! A trip down memory-lane!

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Åååå va gärna jag skulle vilja sett foto på dig i din maxikappa Karin!!

    SvaraRadera
  3. Ja det hade varit super...... Jag hade två och två par åtsmitande stövlar.
    Den ena kappan var sommartunn, mörkt jeansblå och till den hade jag dessa stövlar i vitt.
    På hösten fick jag en brun kappa och bruna stövlar.
    Så hade jag flera hotpants - bla en ensemble ;) som min mor hade stickat med röda hotpants och en slipover i rött, grönt och vitt. Till detta de vita stövlarna och vita strumpor. Milda tid när jag tänker på min mamma som var så noga med att jag inte skulle exponeras på något sätt - hon nästan svimmade och talade inte med mig på två dagar när jag - 25 år gammal, gift och mamma sedan tre år tillbaka - gick på dans i en klänning där man såg klyftan mellan brösten.
    Ett år tilläts jag själv köpa min examensklänning - jag tror det var i nionde klass. Då fanns unset av en klyfta mellan brösten (knappt urskiljbar mellan breda knytband) och hon var så himla arg och lät sy i en sammetslapp. :)
    Denna min mamma lät mig alltså bära dessa hotpants och dessa åtsmitande stövlar 1973.
    Mycket märkligt! :)

    SvaraRadera