söndag 24 oktober 2010

Apelsiner till Robert de Niro

Började dagen med ett litet träningspass.

Eftersom sonen åkte till en kompis igår och inte skulle komma hem förrän ikväll så var J. och jag ensamma.

Vi (eller i alla fall jag!) tog det lugnt på förmiddagen (han har lite svårt att göra det). Efter en liten lätt lunch på en bar gick vi och kollade in en ny affär som öppnade i veckan. Något så ovanligt som en en livsmedelsaffär som har öppet 7 dagar i veckan. Här är det nämligen inte tillåtet att ha öppet på söndagar. Det är bara bröd- och tidningsaffärer som har öppet (i teorin). Men som sagt, det här stället ska enligt reklamen vara öppet från 7.00 till 1.00 sju dagar i veckan. Undra hur det gick till??? Jag tycker i alla fall att det var kanonbra!

Sedan gick vi på bio.



 Filmen vi såg var Stone. En film med Robert de Niro och Edward Norton.

Robert de Niro är en av mina absoluta favoriter. Men han tappar ju lite tjusning stackarn när de dubbar honom på spanska. 90% av alla filmer man ser här är dubbade. I början störde det mig jättemycket men man vänjer sig.... Det finns en biograf som visar filmer i originalversion, som tur är!!

Filmen var lite seg men jag tyckte nog att den var ganska bra. Även om jag hörde i biosalongen när filmen var slut att många var besvikna.

Av mig får den 3 apelsiner (Kom just på att jag från och med nu ska betygsätta filmer jag ser med apelsiner!)Se hela bildenSe hela bildenSe hela bilden






Imorgon börjar en ny vecka igen. Oj, vad tiden går fort!

2 kommentarer:

  1. Bio! Oh vad längesedan jag var på bio. Tror det senaste var Mamma Mia - så förstår du.
    Och en själsfrände! - en som har fattat det där med att gå på bio - popcorn och dricka är ett måste.(min man tycker att "äter det gör man hemma")
    Fast vin går ju inte här - det ser annars riktigt mysigt ut:)
    Så undrar jag bara: Tre apelsiner? av......?

    SvaraRadera
  2. Hoppsan, ja det har du rätt i, jag kanske skulle tala om hur många apelsiner man kan få?! Jo, jag tänkte att 5 är max. Men nu ser jag att det kommer nog inte plats 5 i rad... men men den dagen den sorgen! ;-) Ha det gott! Och, du gå på bio. Har du inte varit sedan Mamma Mia så kan det nog vara dags nu! Men du, vilken höjdare va Mamma Mia!

    SvaraRadera