onsdag 13 oktober 2010

Arbetsdag igen!

Ganska härligt när arbetsveckan börjar på onsdagen. Då blir ju veckan behagligt kort! Imorgon är det redan torsdag!

Det är fortfarande dåligt väder och tröjan som jag köpte till sonens skoluniform i måndags visade sig vara allt för liten när han skulle ta på sig den för först gången i morse. Mitt ögonmått verkar inte vara så mycket att hurra för längre. Det är bara att byta den och köpa minst två storlekar större. Visst är det snyggt med trekvartsärm men kanske inte på en stickad skoltröja :o)

Igår såg jag filmen "Den man älskar" som jag hade spelat in från svtworld. Den var obehaglig men bra. Kan rekommenderas. En av huvudrollerna spelades av en av mina favoriter: Jonas Karlsson.

För övrigt tycker jag att det är underbart att gruvarbetarna i Chile äntligen har kunnat räddats. Det måste vara ganska vidrigt att vara instängd 700 meter under marken i två månader. Nu kan de snart sova i sina egna sängar!

1 kommentar:

  1. Visst är det skönt med föredömligt korta veckor - jag vet inte om man har "fredagsmys" i Spanien men hur som helst så närmar det sig behagligt!

    SvaraRadera