tisdag 12 oktober 2010

Mysig helgdag!

Idag är det Spaniens nationaldag så vi är lediga från skola och jobb. Regnet står som spön i backen och här inne sitter jag och myser med kaffe och rågbrödsmacka i behaglig belysning. På avstånd hörs åskan mullra. Va bra jag har det!

Att det regnar på den lediga dagen gör ingenting! Jag tyckte verkligen det var dags för lite ruskväder nu efter månader av värme och klibbigt hög luftfuktighet. Visst är det härligt med sommaren men oj vad jag gillar hösten också. När man kan börja ta på sig en tröja och stövlar... :) Där är vi dock inte än på ett tag.

Vi hade planerat att åka på utflykt till någon liten by idag och äta lunch men jag tror att vi skjuter upp det till en annan dag. Det regnar så våldsamt när det regnar här och då känns det inte så bra att vara ute och köra. Vattenplaning är inte kul.

Sonen har matteprov i morgon och jag skulle vilja hjälpa honom lite med pluggandet. Det sorgliga är bara att jag inte förstår så mycket av vad de håller på med...! Det är bättre att J hjälper honom. Han är bra på matte. I alla fall enligt egen utsago :) Nej, jag skojar bara, han ÄR bra på matte.

Vill utnämna den här bloggens favorit den här veckan: Roy Andersson!

Varje gång jag ser en intervju med honom så blir jag alldeles varm i själen. Så mänsklig, så ödmjuk, så sunda värderingar, så varm. Så speciella filmer. Roy - I love you! :)

4 kommentarer:

  1. Det går ju bra det här - två inlägg på två dagar - HURRA! Välkommen till 2000-talet ;-)

    SvaraRadera
  2. Hehe, tack tack Kajsa! Jag känner mig SÅ modern! :)

    SvaraRadera