fredag 29 oktober 2010

Lyckan för en utlandssvensk...

... är en alldeles färsk Allers!!



Härligt med en gammal hederlig veckotidning med svåra korsord och romantiska noveller som alltid slutar lyckligt!

Visst kan de vara kul med glassiga modemagasin men tacka vet jag Allers! :-) Är Allers en tanttidning? Ja det är det, men jag gillar den ändå och det står jag för (nästan...) :-)

För övrigt kan jag berätta att jag träningspassen igår och idag klarades av före frukost. Tro nu inte att detta beror på att jag är extremt hurtig, nej då tvärtom. Jag är en riktigt latmask och tycker att det är skönt att få det gjort så jag slipper ta mig ut på kvällen...

Nu är det fredagskväll. Mmmmmm!

Och på måndag har vi helgdag här så vi får en lång go helg!! Vi har många helgdagar här i Spanien. Alltid är det något helgon som ska firas :-) Nice nice!

Trevlig fredagskväll!!

2 kommentarer:

  1. Allers är DEN bästa tidningen - den har hängt med sen min barndom och jag läser den varje vecka.
    När jag var barn var jag absolut förbjuden att läsa romanerna i den - Allersromaner var nåt skräp enligt min mor. Jag läste i smyg - hos mormor - och jag minns speciellt en som hette Gråt inte Sara, den var spännande och sorglig och man längtade varje vecka efter fortsättningen.
    Så A-korsordet där i mitten - världens bästa korsord! När min mor levde brukade vi lösa det på var sitt håll och sedan tillbringa söndagskvällen med att hjälpas åt med det vi hade missat. Nu får jag ta internet till hjälp men lyckan är ju stor när allt är ifyllt utan hjälp.
    Ja, Allers är bara bäst!

    Ha en fortsatt skön låång weekend!

    SvaraRadera
  2. Karin, skönt med någon som förstår lyckan i att få en Allers!!! :-)

    SvaraRadera