fredag 15 oktober 2010

Bokpaket till gamspanare

Ikväll ska vi åka till byn Campanet och äta middag med Magdalena.

Hon var au-pair hos oss för några år sedan och är nu tillbaka på ön för ett jobb som volontär i ett projekt som går ut på att rädda gamstammen här. Spännande!

Häromdagen skickade hon mig ett sms där stod att hon hade läst ut de svenska böcker som hade haft med sig och undrade om jag kunde låna henne några.

Självklart Magdalena! Jag gillar att folk vill läsa. De här böckerna tas med ikväll:


"Odjuret" av Roslund &Hellström, "Bara vanligt vatten" av Kajsa Ingemarsson, "Mamma, pappa,barn" av Carin Gerhardsen och "Tillsammans är man mindre ensam" av Anna Gavalda.

Håll ut Magdalena snart kommer bokbilen :-)

1 kommentar:

  1. Det är kul det där med ord - gamspanare. Jag läste rubriken 4 ggr innan jag förstod att det var svenska - då är det nog tid att sova :-)
    Hoppas ni hade en trevlig kväll!

    SvaraRadera