måndag 25 oktober 2010

Färska lagerblad i köket!

Idag fick jag en kvist lagerblad av en väninna. De hade ansat ett lagerträd som de har i sin trädgård och hon var snäll och delade med sig.

Nu ska kvisten hängas upp-och-ner i vårt kök så att bladen torkar.

Jag känner mig så lycklig över den lilla kvisten. En lagerkvist i köket gör mig glad! :-)

Färska lagerblad

Med tanke på mitt ljumma intresse för matlagning så kommer jag nog att ha lagerblad i ett par hundra år så där.

Men å andra sidan, vem vet, det här kanske är början på en ny era i mitt matlagarliv!!

Nu ska jag ut och promerera. Trettio minuters rask promenad säger träningsprogrammet i dag. Baggis!

4 kommentarer:

  1. SKÅNSK KALOPS!!!! MMMM!!!! Fast det kan man ju inte ha hur ofta som helst. Visst känns det lite Martha Stewart när man har något sådant hemma - en livs levande lagerbärskvist, eller en fläta med vitlök. Fast den hinner alltid mögla i mitt hem, innan jag får använt alla :)
    Du kan göra en lagerkrans eller också kan du bara ha dem tills du tröttnar på dem - när de är dammiga och solblekta har du lov att kasta dem - men tills dess... njut av Martha Stewartkänslan.

    SvaraRadera
  2. Kalops! Det som är så gott! Jag kanske skulle våga mig på det någon dag...

    Annars var jag också inne på det där med lagerkransen :-)

    När det gäller Martha Stewart så hade jag aldrig hört talas om henne. Fick gå in på Google och kolla. Vad gjorde man utan Google??!

    SvaraRadera
  3. Haha då har jag inte missat så mycket då! :-)

    SvaraRadera