söndag 17 oktober 2010

Söndagsmys

Vilken lugn och skön dag!

Efter frukost var vi och hämtade sonen som hade sovit över hos en kompis.

Det regnade och vara bara 12 grader enligt bilens termometer. Vilken skillnad mot igår!

Nu har vi just ätit en typisk spansk söndagslunch med bland annat paella.


Paella och vino con gaseosa

Om en stund ska vi se på första avsnittet av den amerikanska serien The Event.  Ska bli intressant att se hur den är. Den lär ju vara väldigt bra. Jag tittar väldigt lite på TV, det blir mest nyheter, men om den här serien är så bra som de säger så kanske vi kommer att följa den. Vi får se :-)

Imorgon, då jäklar, då ska jag påbörja ett träningsprogram som jag har hittat på nätet. (Förresten, har de fått Nobelpriset de som uppfann internet? Om inte, så tycker jag att de ska ha det bums! :-) Vilken kanonbra uppfinning!!)

Jo, mitt träningsprogram: det går ut på att man från att ha varit otränad ska kunna springa 5 kilometer bara 6 veckor efter första träningsdagen. Kan det verkligen stämma??

Jag ska i alla fall fullfölja programmet så får vi se hur långt jag kan springa den 28/11.

Häng gärna med här på bloggen och se hur det går. Små heja-rop mottages tacksamt under resans gång. :-)

3 kommentarer:

  1. Små heja-rop?! Hoppas det går bra med ett normalstort! Klart jag håller på dig!!

    Är det imorgon det ska vägas? Skulle jag kanske inte fråga...... kan ju vara lite kärvt med krogbesök och fika på IKEA och allt, men som sagt - inför morgondagen - ett HEJA från mig!

    SvaraRadera
  2. Ett litet PS - Ta det varligt i början!! jag tycker det där med 5km låter VÄLDIGT mycket
    DS

    SvaraRadera
  3. Ann-Sofie: tack för ditt stöd! Jajamen imorgon är det dags att vägas igen...

    När det gäller träningen så börjar programmet VÄLDIGT lugnt: "gå lugnt 5 min, löp 2 min, ta en kort paus, vänd om och upprepa på hemvägen".

    Så som du ser så blir det inga stora ansträngningar i början :-)

    SvaraRadera