onsdag 29 december 2010

Att vara utan internetuppkoppling...

Ojojoj vad konstig vardagen blir utan internetuppkoppling. Vi hade problem hela dagen igår och jag insåg då hur mycket jag använder internet.

Nu funkar det igen tack och lov!

Jag har semester och det är så härligt! Sova länge, gå på stan, träffa kompisar, vara upp sent.
Väldigt behagligt!

Igår var jag på stan med min engelska kompis Darlene. Vi tog en lång fika på ett av Capuccinos caféer här i Palma. Just det här ligger i en lokal där det förut fanns en tygaffär. Det har de tagit fasta på när de inredde caféet. Det är väldigt mysigt och trivsamt. Så här ser det ut:


Och en vacker krans hade de på dörren...


Nu ska jag ta en promenad med vovven och sedan får vi se om jag tar mig en tur med bilen... Vilken frihet det är att ha semester!





2 kommentarer:

  1. Javisst är ordet semester ett av de trevligaste vi har... :)

    Jag är ju ledig i två veckor så jag kan lata mig nästa vecka också - sova länge, sitta uppe med mina album och - som du sa - gå i affärer :)

    Igår köpte jag mig nya jeans och fyra nya överdelar. Sedan gick jag hem och städade ur garderoben från alla urtvättade t-shirts och sladdriga blusar.
    Nu känns det väldigt fräscht att öppna dörren.

    För att jag inte ska ligga sömnlös och fundera - det är två koppar på bordet.... vem får du till att ta alla foton när du är ute - mutar du servitören eller.....????

    SvaraRadera
  2. Du verkar ha haft en mycket lyckad shoppingrunda! Härligt! Det är väl rea i Sverige nu kan jag tro. Här börjar inte rean förrän den 7/1, eftersom de flesta spanjorerna ger bort sina klappar till trettondagshelgen här. Då kommer Los Reyes dvs de tre vise männen med gåvorna. Tomten, Papa Noel, blir mer och mer populär för vart år som går här men det är fortfarande Reyes som är den stora helgen. Det innebär ju då att rean inte kan börja förrän den helgen är över.

    Hehe, vill absolut inte att du ska ligga sömnlös!! Jag brukar helt enkelt fråga någon lämplig kandidat i min närhet -Hej! Är du snäll och tar ett kort på oss? Hittills har ingen sagt nej. Eller jo förresten, just igår när det här fotot skulle tas så bad jag en kille i 12-årsåldern som satt vid bordet framför oss. Jag trodde att han skulle tycka det var kul men han såg helt skräckslagen ut och bara skakade på huvudet stackarn. Hans snälla moster fixade fotot åt oss. Här i detta turisternas Mekka är det annars inte så ovanligt att man blir ombedd att ta foto åt någon. Dessutom har jag tuffat till mig med åren och tycker inte längre att det är pinsamt att fråga. :-)

    SvaraRadera