torsdag 2 december 2010

Tandis och åska

Imorse tog jag mig ut på min lilla runda. Härligt!

Nu i eftermiddag (kl 18) hade vi tid hos tandis sonen och jag. Det tog sådan tid! Man får vänta så lääänge. Vi kom hem strax efter åtta. Sonen är deppig... Han trodde att han skulle bli av med sin tandställning före jul eller möjligen i januari, men nu sa de att en tre-fyra månader till behövs nog. Han är INTE uppåt...

Fick ett sms idag från fina kompisen Loli. Hon bjöd in på middag hos dem på söndag kväll. Vi har nämligen helgdag här på måndag (och på onsdag! Jippi!). Trevligt trevligt! Vi är fyra par som träffas någon gång ibland hemma hos varandra och äter gott.

Kan meddela att vi har haft värsta ovädret här nu i kväll. Det åskar som sjutton (stackars Happy är inte imponerad...) och regnar ganska rejält.

Men imorgon är det FRIDAY!!! 

3 kommentarer:

  1. Stackars han - han kan ju trösta sig med att resultatet kommer att bli så mycket bättre...... fast vad hjälper det när man är 14 och bara vill bli av med eländet :)
    Finns ju dessutom roligare ställen att sitta och vänta på. Själv är jag dödligt rädd för tandläkaren och kan inte ens se tandläkare på TV...........


    En sån föredömligt kort arbetsvecka du har framför dig. Några helgon nu igen?

    Och middag borta på en söndag ... Härligt!
    Denna söndag ska maken och jag reka lite inför hans kommande 60-års dag och äta brunch på restaurang.
    Passar bra denna vecka eftersom det just idag torsdag är tio år sedan vi träffades :)

    SvaraRadera
  2. Jag var rädd för tändläkaren när jag var liten men sedan i tioårsåldern kanske fick jag en väldigt snäll och psykologisk tandis så då gick det över. Men jag vet ju att det är väldigt vanligt med tandläkarskräck.

    Men Grattis till de 10 åren!!! Och ha en trevlig brunch på söndag! Vill gärna höra mer om hur det var sedan!

    SvaraRadera
  3. Tack för det - ja, jag återkommer med rapport :)

    SvaraRadera