måndag 13 december 2010

Se på vår tröskel stå, vitklädd med ljus i hår....

Det här inlägget är väldigt förutsägbart.... det ska handla om Lucia!!! Surprise!! :-)

Idag har vi nämligen, precis som miljoner andra svenskar både utomlands och i Sverige firat Lucia.

Sonen och jag började med varsin lussekatt på morgonen:


Sedan på kvällen tog vi en sväng ner till El Corte Inglés eftersom han behövde ett par nya skor till sin skoluniform.

Sedan tog vi en promenad till Plaza Cort där svenska skolan hade sitt traditionella Luciatåg och svenska kyrkan hade julmarknad. Vi åt korv och träffade många som vi kände.

Bl a min kompis Magdalena som är gamspanare och hennes kompisar. En fransk tjej och en mallorkinsk kille. Mycket trevliga människor som jag dessvärre inte kommer ihåg namnet på. Jag är hopplös!!!

Här ser ni dem:


Till slut några bilder på vacker julbelysning i Palma. Fotona gör den visserligen inte rättvisa men ändå...



2 kommentarer:

  1. Lucia är en härlig tradition - kan man köpa lussekatter i Palma eller hade du bakat själv?
    Här började dagen med en präktig förkylning och på den vägen är det...............

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du känner dig bättre Karin!

    Jag köpte lussekatterna på IKEAs servering förra veckan och frös ner dem....

    Ibland drömmer jag om att köpa mig en hushållsassistent och bli en bullmamma. Men än så länge så är det bara en dröm... :-)

    SvaraRadera