lördag 25 december 2010

Skinkmacka + kaffe = livskvalité

God fortsättning på julen!

Julafton var trevlig och behaglig. Här i Spanien är julafton i stort sett som vilken dag som helst. Här firar man jul i dag, på juldagen. Första året som jag bodde här så hade vi tid på bilprovningen den 24:e december.
Jag trodde inte det var sant! Men nu har jag vant mig :-)

Vi jobbade till klockan 13 igår men vid 12-tiden dukade mina arbetskamrater och jag upp ett litet minijulbord och åt lite tillsammans innan vi gick hem. Det var trevligt!

På eftermiddagen griljerade jag skinkan (köpte en liten liten en på IKEA), köpte de sista julklapparna och lämnade Happy hos "hundfrissan" för ett bad. Hon var SÅ fin när jag hämtade henne. Ett år försökte jag sätta på henne en röd rosett till jul men det gillade hon inget vidare. :-)

På kvällen var vi ute och åt på en bra fiskrestaurang. Här kommer ett foto därifrån. Det är sonen och hans systrar (min sambos vuxna döttrar).


Hela syskonskaran
 Sedan åkte vi hit hem och satt vid granen och delade ut julklapparna.

Mysigt!

På det hela taget en lugn och trivsam julafton! Hoppas att du som läser det här också är nöjd med din julafton!

Nu på morgonen har vi ätit skinkmacka med senap mmmm! Och till det en kopp starkt kaffe mmmmmmm!

Sonen och sambon tittade på nån sån där typisk jul-feel-good-film ni vet där alla helt plötsligt blir sams och snälla till jul. De satt med fåniga leenden på sina läppar. Man skulle ha tagit ett kort. Jag tycker det är ganska charmigt att vuxna män och tonårspojkar tycker om såndan filmer. :-)

Själv satt jag bredvid och löste Melodikrysset. Eldeman skickade en speciell julhälsning till oss som bor utomlands och de som är till sjöss. Trevligt! Tack tack Anders!

Ikväll blir det lite Jansson, köttbullar, skinka och rödbetssallad och lite annat smått och gott.

Ha det så bra!

1 kommentar:

  1. God fortsättning!

    En proppmätt hälsning från ett snörikt Stockholm.
    Här blev det också skinkmackor idag och massor av julmust - jag är svårt begiven på iskall julmust men det ska vara Apotekarnes.

    Kul att det var samma låt vi gillade bäst - jag hade det på känn redan från början - :)
    Jag ska försöka mig på Melodikrysset nu i datorn. Hör av mig om jag missar något - hihi!

    Krama Happy från mig!
    Och ha en fortsatt skön helg!

    SvaraRadera