tisdag 14 december 2010

Ett skivtips

Så här innan jul så kan det kanske passa bra med ett litet skivtips!!

Om det album som jag tänker på så kan man läsa så här på Google:

In 2003, the album was ranked number 206 on Rolling Stone magazine's list of the 500 greatest albums of all time. In 2006, the album was included in the book 1001 Albums You Must Hear Before You Die. In 2007, the album was included in the list of "The Definitive 200 Albums of All Time", released by The National Association of Recording Merchandisers and the Rock and Roll Hall of Fame.

Skivan kom ut 1970 och ser ut så här:



Tea for the Tillerman är RUSKIGT bra.

Lyssna bara!  Tänk att vara 22 år (som han var då) och skriva och sjunga så här!

Själv har jag givetvis både vinylen och cdn :-)

Nästa vecka blir det julmusik på bloggen. Måndag till torsdag presenterar jag mina favoritjulsånger!

3 kommentarer:

  1. Jag är så nyfiken på dina favoritjullåtar...... Du skrev något om en speciell och jag undrar om det är samma som min - den som måste på på julaftonsmorgon innan något annat för att man ska känna att NU är det jul. Ska bli kul att se. Ledtråd.... det är så långt från country man kan komma :)

    Cat Stevens har många bra låtar och jag gillar honom när det inte blir fööör långsamt.

    SvaraRadera
  2. PS angående din förra kommentar - inte bättre men lite annorlunda :) Något mindre snuvig (Men vad näsan är röd och öm)men mer åt hosta till.

    Det är hopplöst att baka bullar - blir det 40 av degen så är de slut på en vecka. Så mycket arbete och så äts det bara upp :) ................ nej det blir köpe här också - då är det ingen som kommer på tanken att äta fem på en gång ;)

    SvaraRadera
  3. Jullåtarna kommer att vara i lite olika genrar. Favoriten sparar jag till sist. Och ja, det är väldigt långt ifrån country.

    Det är troligt att vi har samma favvo :-)

    Men jag säger inget mer... Inga ledtrådar, för då blir det nog för lätt!

    SvaraRadera