fredag 3 december 2010

Ensam hemma!!

Fredag kväll och ensam hemma. Tjohoo! Ibland är det faktiskt mysigt att vara ensam. Speciellt som jag då kan titta på mitt favoritprogram: På Spåret! Det är ju inte så spännande för övriga familjen men jag gillar det verkligen!! Jag är väldigt förtjust i frågesport. Tur att man kan se på SVT Play om man inte kan se det på TVn på fredagar. SVT Play är en bra uppfinning! Och jag lovar er: svensk tv är mycket bättre än den spanska. Men det ska jag skriva om en annan dag.

Idag ska dessutom min "På Spåret favorit" vara med såg jag. I like Peter Apelgren!

Vilken härlig inledning på en långhelg!!

Till dig som läser detta: TREVLIG HELG!!

8 kommentarer:

  1. Ja stackars Peter Apelgren som inte klarade Göteborg förra omgången........Undrar om han kommit över det än.

    Jag är också ett stort fan av På Spåret. När de bytte programledare var jag rädd att det inte skulle bli bra men det blev helt OK.

    Men nog var sångaren förra veckan urusel!

    Ha en superskön fredagskväll!

    SvaraRadera
  2. Sedär - det gick ju vägen trots fadäsen med Nice. :)

    SvaraRadera
  3. Ja det gick bra! Blev lite stressad över att de inte kunde Nice, men för övrigt är de väldigt duktiga. Kul att se lite Turkiet! Jag bodde i Ankara ett tag i början av 90-talet men med skammens rodnad måste jag säga att jag faktiskt inte har varit i Istanbul mer än på flygplatsen... Man kanske skulle åka dit?!

    SvaraRadera
  4. Det är säkert väldigt vackert - jag är svag för gamla städer men ingen vän av sol och bad.
    Att promenera och se, på och i, byggnader däremot tycker jag är jättespännande.
    Vad gjorde du i Ankara?

    SvaraRadera
  5. Jag var anställd på UD och jobbade som utsänd assistent på svenska ambassaden :-)

    SvaraRadera
  6. Är det här bra eller.....? Och de där ögonen.... Suck!

    http://www.youtube.com/watch?v=Gmv_BVcsVDA

    Jag får inte till det så att du kan klicka direkt men du får kopiera upp den.

    SvaraRadera
  7. Så spännande!!!
    Har du jobbat i många länder?

    SvaraRadera
  8. Hehe, jo han är bra Wollter, jag har dock min speciella julfavorit. Mer om honom i ett annat inlägg...

    Nej, som anställd i UD var jag bara i Stockholm och i Ankara. Sedan flyttade jag hit istället :-)

    SvaraRadera