torsdag 9 december 2010

Mycket jobb

Mycket att göra på jobbet idag. Ja ja så blir det när man är borta måndag och onsdag!

Sonen hemma från skolan. Hostig och eländig.

Jag har inte varit ute och sprungit sedan i lördags. Inte bra! Men jag har faktiskt inte känt mig riktigt ok.

I helgen ska jag ut och springa igen, den saken är klar.

För övrigt ser jag fram emot firmans Julfest som äger rum i morgon kväll! Brukar vara en trevlig tillställning!

Här kommer en bild på vår fina hyacint. Känner ni hur gott den luktar? :-)

3 kommentarer:

  1. Och den nya förbättrade ljusstaken????
    Snyggt arrangemang!

    SvaraRadera
  2. PS .... Varför hopar det sig när man är ledig .... andra är ju också lediga???!!!
    En av världens stora gåtor

    SvaraRadera
  3. Tack Karin!

    Nej, den här ljusstaken är nästan 25 år. Fick den av mina föräldrar... Varje år tror jag att "nu hänger den nog inte med länge till" men den är seg och jag är glad för det för den har ju ett stort "nostalgivärde" för mig.

    I vår lägenhet har vi i alla rum, utom ett, fönster från golv till tak. Det betyder att vi inte har några fönsterbräden att ha ljusstakarna på så man får ha dem på bord eller bänkar. Den här som syns på bilden står i köket.

    Fönsterbräden är för övrigt något som spanjorerna inte har upptäckt än :-)I det enda rum där vi har ett vanligt fönster finns inte heller något fönsterbräde men där har jag ställt en liten bänk (som jag gjorde i slöjden i sjätte klass! jag är nog en nostalgiker... :-)) och den blir då som ett fönsterbräde. Gör ett nytt inlägg med foto på det så du ser vad jag menar....

    SvaraRadera