onsdag 1 december 2010

Kvartssamtal och wok

Idag var det dags för årets kvartssamtal med sonens klassföreståndare. Hon sa precis samma sak som förra årets klassföreståndare och förrförra och förrförrförra osv nämligen att han är artig och uppför sig ordentligt (det är ju kul att höra!), har stor kapacitet (ja det är ju också kul att höra!)  men är ruskigt lat och jobbar på alldeles för lite (och det är ju inte lika roligt att höra...) Dock sa hon att det verkar som om han har skärpt till sig lite den senaste veckan. Jaha, så det allvarliga samtalet jag hade med honom hjälpte lite då i alla fall...

Här kommer ett foto som jag hittade idag. Det är taget när vi var i Sverige i december 2004 och det äntligen var åtminstone lite snö. Vi hade oftast inte tur med snön vid våra julbesök i Sverige när han var liten. Men för en som inte är van vid att se snö överhuvudtaget så var den här snömängden helt ok!
Fina minnen!


Lycklig åttaåring 2004!!
På lunchen var jag ute och åt med en trevlig arbetskamrat. Vi var på en wok-restaurang. Det var jättegott!

Träning: eftersom jag var ute och sprang i går kväll så vilade jag i morse. Men imorgon är det tänkt att jag ska ut igen på min runda. Ett bra tips är att ha en bra bok i mp3spelaren för då riktigt längtar man efter att komma ut och lyssna på fortsättningen (jag får nämligen bara lyssna när jag springer har jag bestämt...! Fiffigt va?! :-)

2 kommentarer:

  1. Det blir nog bra med barnet, min var precis likadan - exakt det du hörde idag hörde jag också varje kvartssamtal, att han var en fin kille som skötte sig bra men att han kunde mer än han visade och - och nu är han egen företagare.
    Det fixar sig ska du se!

    För övrigt anser jag att du är otäckt karaktärsfast!!!!!! :)

    SvaraRadera
  2. Tack Karin för de uppmuntrande orden. Jag tror också innerst inne att det kommer att fixa sig. Va kul att det har gått så bra för din pojk! De rättar till sig de små liven med åren!! :-)

    SvaraRadera