onsdag 23 februari 2011

Att leka med elden...

... är ingen bra idé! Det har vi fått erfara här idag.

Familjen som bor under oss har en fyraåring som fick tag i en tändare, tände ett stearinljus som i sin tur tände eld på kläder och möbler i deras hall!!! Jag var inte hemma när det hände men det var tydligen några dramatiska minuter med en del panik innan en rådig granne som är polis lyckades släcka just innan brandkår och ambulans kom.

Daniel, som var hemma, och visste att jag skulle komma hem från jobbet när som helst, ringde mig när han hade kommit ut på gatan och sa: Mamma bli inte rädd när du kommer hem, och ser att brandkåren är här! Omtänksamt av honom tycker jag!! :)

Brandkåren hade precis åkt när jag kom hem men ojojoj vad det luktar i trappuppgång och lägenhet!! Har öppnat tvärdrag och försöker få ut den värsta brandlukten.

Ingen blev skadad som tur var men man får sig en tankeställare när man ser hur lätt det är hänt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar