fredag 25 februari 2011

På utflykt med nya bilen

Strax efter halv elva stack vi iväg, Kristin och jag. Molnen som sett ganska hotfulla ut på morgonen försvann och solen tittade fram!

Vi började med att åka till den lilla byn Maria de la Salut. Jag hade läst att det var marknad där på fredagar. Det var det visserligen, men den var minimini.


När vi tittat runt på marknaden och försökt hitta färsk ingefära så letade vi upp en bar där vi tog lite tapas och en öl (alkoholfri!).




Nästa stopp var Puerto de Alcudia där vi kikade runt bland restaurangerna för att välja vilken vi skulle ta... Till slut bestämde vi oss för en som jag inte kommer ihåg vad den heter men som var trevlig och med bra mat (även om min fisk kunde varit bättre...)

Efter maten tog vi en lång promenad på stranden.


Vi hittade en lång brygga som vi gick ut på, där satt vi och lapade sol en bra stund...




Tog en sakta promenad tillbaka till bilen och åkte vidare till Port de Pollensa där vi letade upp ytterligare en mysig bar och tog en Coca-Cola på uteserveringen.

Klockan hade då blivit över fem (vart tog tiden vägen!!) och det var dags för att åka hemåt igen.

En jättemysig dag = livskvalité (ett av mina favoritord :)

Ha en härlig helg!


2 kommentarer:

  1. Så mysigt det låter och så härligt det ser ut - och vädergudarna var på er sida! Vilken tur!
    ... och tapas!!! Det är ett vackert ord - man hör hur mysigt det är med sådan liten mat på en tallrik och så sitta i solen och prata och äta sakta.

    Ja det är sådana dagar man sedan drar sig till minnes när regnet slår mot rutan och allt är grått i grått.

    Själv har jag sett ytterligare 10 album av toarullar skapas och därefter månadshandlat. Jag vet inte om det är livskvalité precis men det är livet sådant det nu tedde sig just här just idag :)

    Imorgon ska jag göra två projektbeskrivningar och tre radioprogram, stryka och förbereda nästa veckas lektioner.
    Jag antar att det inte var just denna helg som hade mitt namn eller också betyder det något annat än det jag trodde :)

    Jag avundas er era helgon. Här är det minsann inga extra lediga dagar förrän till påsk.

    Jag hoppas din helg fortsätter lika bra som den startade! Och tummar skall hållas på söndag!

    SvaraRadera
  2. Det lät ju hemskt när jag läste igenom det - mitt jobb ÄR faktiskt livskvalité och det var rara och glada ungar så det var inget problem :)

    SvaraRadera