onsdag 2 februari 2011

Träningen

Det går lite dåligt med träningen den här veckan måste jag dessvärre säga... I dag är det onsdag och jag har inte varit ute någon gång än...

Jag har varit så himla trött när klockan har ringt så jag har bara inte orkat ta mig ut. Att mp3boken är "utlyssnad" gör inte saken bättre. Jag får helt enkelt skaffa mig en annan bok med det snaraste!

Idag ringde jag till Madrid och hörde hur det går med pappret som jag väntar på för att kunna sälja min bil. Pratade med en tjej som faktiskt var både trevlig och hjälpsam. Hon kunde se att brevet var utställt men att det väntade på signering. Hon trodde att det skulle gå iväg imorgon eller på fredag och sa att de skulle ringa när brevet skickades från Madrid. Snällt! Jag känner att jag liksom har funnit mig i att detta tar tid.

Imorgon på lunchen tror jag att jag ska åka till Trafikmyndigheten och försäkra mig om att det inte är något ANNAT sedan som gör att jag inte kan sälja bilen. Någon liten bortglömd bot eller så...

Snart snart kommer detta att lösa sig!

2 kommentarer:

  1. Naturligtvis gör det det!

    Är det fortfarande mycket pappersexercis och byråkrati i Spanien? Eller hade du bara otur den här gången?

    Apropå hjälmen så minns jag att du skrev att han fallit och att han innan dess inte varit så intresserad av att använda hjälmen... hence my comment. Känner mig som en gammal gaggig moster :)

    Om du är sysslolös en kväll så kan jag rekommendera ett småtrevligt program på TV 4 Play. Det heter Halv åtta hos mig och går på TV må-to. Varje kväll kan man se programmen på datorn och jag tror de ligger kvar en vecka.
    Småroligt, oskyldigt och barnvänligt :) Jag och barnbarnet älskar det!

    SvaraRadera
  2. Angående spansk byråkrati: vissa saker fungerar jättebra nu för tiden men en del är forfarande ganska hopplöst. Jag har t ex sökt spanskt medborgarskap och det tar minst två och ett halvt år från det man lämnar in sina papper tills dess allt är klart :)

    Jag har hört mycket gott om Halv åtta hos mig. Kul att ditt barnbarn gillar det! :)

    Här fanns det en spansk version men eftersom spansk tv är bedrövlig så gick det hela mer eller mindre ut på att folk skulle bli osams. De är mycket för det här, att folk förolämpar varandra i tv och så. Det finns fullkomligt häpnadsväckande program här, hoppas att ni aldrig får sådana i Sverige.

    Ska gå in på TV4 och titta på det någon dag! Tack för tipset!

    SvaraRadera