fredag 4 februari 2011

Vatten!

Att dricka vatten är viktigt! Och jag är jättedåligt på det. Problemet är att jag nästan aldrig blir törstig så jag glömmer bort att dricka.

Men jag är i alla fall medveten om det så jag försöker rätta till det. Det går till så att jag har en 1,5 liters vattenflaska på skrivbordet på jobbet och så ställer jag in larmfunktion på datorn som ploppar upp varje hel timma. Då dricker jag ett glas och så håller jag på tills flaska är tom. Funkar bra! Helgerna är lite värre. Där får jag försöka komma ihåg att dricka utan att larmet ploppar upp. :) Det går så där kan man säga....

Idag har det firats på jobbet. En arbetskamrat fyllde år och hade tårta med och sedan på eftermiddagen var det något annat som skulle firas och då var det chips och öl och serranoskinka och korvar och oliver.

Ja ja det är väl lika bra att fortsätta frosseriet! Nu börjar fredagsmyset!

Dagens låt från min mp3 kommer här. Någonting säger mig att min trognaste läsare gillar den manlige sångaren :) Suverän röst! En sån där sångare som inte verkar behöva anstränga sig det allra minsta.

Här kommer den - en riktig gammal goding.

Jag önskar alla en härlig helg!

3 kommentarer:

  1. ÅH! Nej där flyter det på som en vårbäck! :)

    Är det bara jag som tycker illa om när programledarna hjälper till i På Spåret?
    Må vara att de var på väg att förlora i alla fall men det verkar lekstuga när domaren knuffar dem i rätt riktning!
    De här två paren är väl säsongens svagaste kort.

    Ha en fortsatt mysig helg!

    SvaraRadera
  2. Nej men det missade jag! Min sambo kom hem just när jag satt och tittade, så jag började prata med honom. Tänkte se resten på svt play vid senare tillfälle.

    Jag tycker i och för sig inte att det gör så mycket att de hjälper några om de ligger hopplöst efter men vet ju inte hur det var i det här fallet. Ska kolla :)

    Det är oroväckande mycket som inte jag kan måste jag säga. Det här är frågesport på hög nivå och väldigt varierat. Det är väl därför det är så kul. Konstigt att de inte kunde Washington tyckte jag (bara för att jag kunde det haha!)

    Håller med dig om att de inte har varit särskilt bra de här. Heja Peter Apelgren och Helene Benno!!! Vilka är dina favoriter?

    SvaraRadera
  3. Seattle sa jag på tio poäng - jag är en stor vän av Frasier och visste allt om Spaceneedle och regn haha
    Men du har rätt - det är mycket som är jättesvårt!

    Absolut Peter Apelgren - jag var lite sur efter förra omgången eftersom de inte vann, stackaren att missa Göteborg.

    SvaraRadera