torsdag 10 februari 2011

Brevet dök upp!

Äntligen! Idag fick jag brevet som jag gått och väntat på och som är nödvändigt för att jag ska kunna sälja min bil! Så glad jag blev!

Nu ska jag bara till Registro de bienes muebles imorgon och lämna in det och sedan tar det "bara" 10 dagar till. Det är bara att se glad ut!

Men det är lite lustigt... ett brev från Sverige till Palma tar 2 dagar. Ett brev från Madrid till Palma tar 1 vecka. Hur går det ihop??? Skit samma, nu kom det i alla fall!

Idag fick jag också veta att det är ett löplopp (heter det löplopp? om inte, vad heter det i så fall?) här i stan den 27 februari. Eller det är två, ett på 10 kilometer och ett på 5 km. Jag ska anmäla mig till det på 5 så nu får jag skärpa mig med träningen.

Så snart jag har skrivit klart det här inlägget ska jag köpa en ny mp3-bok så att jag tycker att det är extra kul att sticka ut och springa på morgonen.

Idag efter skolan var sonen och klippte sig. Han ville helt plötsligt ha kort hår. Det blev jättefint tycker hans kära moder :)



I morgon är det redag fredag igen! Härligt!!

2 kommentarer:

  1. Ytterligare en sak man inte behöver bry hjärnan med när man är en hopplös soffpotatis.:)
    Men jag googlade och löplopp verkar vedertaget.

    En dag att hålla tummar alltså - den 27.
    Vad köpte du för bok?

    Jag tycker sonen blev jättesnygg - och han lät dig fotografera och blogga med bilden!!??
    Ett tåligt barn!

    SvaraRadera
  2. Toppen! Då vet vi att det heter löplopp! Tack!

    Jag har just köpt och laddat ner "Blocket" av Karin Wahlberg. Jag har läst och lyssnat på hennes tidigare böcker i serien om kommissarie Claes Claesson och jag gillar dem.

    Så imorgon bitti - då jäklar!!

    Ja, han är ett tåligt och snällt barn! De' ä la de västgötska generna kan jag tro!! :)

    SvaraRadera