söndag 6 februari 2011

Lördag och söndag

Vi har haft en helg med underbart väder! Ca 17 grader varmt och strålande solsken!

Igår eftermiddag hade Daniel sitt "kalas" i en park framför katedralen i Palma. De träffades klockan tre och när vi kom klockan fyra, fullastade med kassar med chips, godis, kakor, dricka mm så möttes vi av Daniel och hans kompisar. De tog kassarna, sa tack!! Och ett Hej då! som inte gick att missförstå. Så det var bara att vända :) Vi tog en sväng till McDonalds. Jag hade inte ätit något sedan frukost så jag var jättehungrig!

Sedan tog vi en sväng ner till katedralen igen och kollade in Daniel och hans kompisar - lite på avstånd så där. Det var både tjejer och killar och de såg ut att ha kul!


På kvällen var jag på bio med Kristin. Vi såg "Más allá de la vida". Jag tror att den heter "Livet efter detta" eller nåt sånt på svenska. Det är Clint Eastwood som har regisserat. Matt Damon spelar en av rollerna. Den var ganska bra. Filmen var två timmar lång och jag tittade inte på klockan en enda gång. Det är ett gott tecken! :)

I förmiddags var vi och köpte tulpaner. Så här fina är de:


Klockan tolv var vi på plats för att se sonen tävla för första gången i longboard. Det kallades för Slide jam och går enkelt uttryckt ut på att de åker i en nedförsbacke (en och en) och sladdar så snyggt som möjligt. I backen står domare och ger poäng. Det filmades en del, hittar jag någon film med Daniel så lägger jag ut den här sedan.

Nu ska jag gå ut i solen!

Ha en bra vecka!!! :)

10 kommentarer:

  1. Jag ska inte säga att jag är avis för då regnar det imorgon :)

    Vad roligt att kalaset blev lyckat. Nu får du ändra din profil och ta bort "snart" :)

    Här har det varit en innehelg med gråmulet. Igår var min mans son här med sin familj för ett försenat litet kalas.
    Idag har jag försökt gräva fram mitt skrivbord och göra ett radioprogram... Det har väl gått sådär. Jag har varit väldigt splittrad så jag får väl sitta här inatt.

    Hörde du att Gary Moore har gått bort. Älskar hans Still got the blues.

    Hoppas du får en supervecka!

    SvaraRadera
  2. HA! Det hade du redan gjort - sorry!

    SvaraRadera
  3. Ja jag läste om Gary Moore. Jag tycker också att Still got the blues är jättebra. Har fina minnen till den låten.

    Om du har lust: berätta gärna lite om dina radioprogram! Hur ofta är du i etern? Och vad handlar de om? Har du olika teman varje vecka? Bestämmer du själv vad programmet ska innehålla eller hur funkar det? Vore spännade och veta lite mer kring detta! :)

    SvaraRadera
  4. Jag är i etern en gång i veckan.
    Innehållet bestämmer jag själv och programmet handlar alltid om en gammal veckotidning (20- till 70-tal) som jag kåserar kring, skojar lite om kvinnosynen, om reklamen osv.
    Jag spelar uteslutande countrymusik - av gammal god sort Willie Nelson, Patsy Cline, Dean Martin :) osv.

    SvaraRadera
  5. Det verkar vara ett kul upplägg! Det måste vara ganska mycket jobb att sätta ihop ett program i veckan!?

    SvaraRadera
  6. Det tar ca fyra timmar men det är inte det enda programmet jag har - det ingår också två program i mitt arbete. Ett för vardera av mina arbetsgivare så det är ganska mycket tid som går åt till att preparera radioprogram :)

    SvaraRadera
  7. Det var det värsta!! :)

    Så då är du ju lite kändis i trakterna där du bor!! :)

    SvaraRadera
  8. Ja, åtminstone i MIN trappa! :)

    SvaraRadera