onsdag 16 februari 2011

Efter regn kommer solsken!

Jajamen! Så idag har vi haft en solig och fin dag.

Eftersom det regnade rejält i natt så ställde jag om väckarklockan och sov över träningspasset. Lät bilen stå när jag skulle till jobbet och tog en promenad istället.

Jag sköter mig ganska bra när det gäller maten. Nu ska jag strax gå och koka linser. Det låter förmodligen urtråkigt men det är jättegott - och nyttigt. Vi gillar det hela familjen.Linser med lök, potatis, morötter och lite chorizo. På tal om chorizo så är det lite kul i Sverige. Där säger man chorittso har jag hört. Om jag nu vore språkpolis så skulle jag säga: det heter inte chorittso. Ordet uttalas som det skrivs, med långt i-ljud, (med läspljud på bokstaven z om man vill vara spansk)! Inte något t-ljud så långt örat når. Men nu är jag ju ingen språkpolis så jag säger inget :)

Lentejas
Ha en bra kväll!!

5 kommentarer:

  1. Nej tack till linser men gärna chorizo. DET är gott! :)
    Här är -5 på termometern men -15 i verkligheten och snö i luften och imorgon är det kurs utombys igen - varje gång det har blivit snökaos har det varit på en torsdag! Lagen om alltings j-het.

    Hur går det med pappren till bilen?

    SvaraRadera
  2. Haha! Jag hade på känn att du inte skulle gilla linser!

    Jag ringde idag angående pappret som behövs för att sälja bilen. TIDIGAST och EVENTUELLT på fredag. Men jag hoppas inte för mycket. Men i slutet av NÄSTA vecka, då har jag nog min nya bil :)

    Hoppas allt går ok i vinterovädret!!

    SvaraRadera
  3. Jag förstod att det här var till mig: "Det låter förmodligen urtråkigt men det är jättegott - och nyttigt" antog att du har listat ut vad jag är för en..... ;)

    Har du redan bestämt vilken det ska bli - är det en hemlis?

    SvaraRadera
  4. Hoppsan jag tror visst att jag försa mig lite nu.... :)

    SvaraRadera
  5. AHA! Här är en som är vaken förstår du! Ok jag gissar på Forden! Men jag förstår att jag får ge mig till tåls.... och jag gissar på en röd!
    Så får vi se nästa vecka hur fel jag har :)
    Ha en fortsatt skön kväll!

    SvaraRadera