söndag 13 februari 2011

Vikten av att vara vän med vikten!

Tiden rullar på snabbt som sjutton som alla vet. Snart är det sommar!

Och nu är det så att jag har tänkt att jag ska ta tag i det här med mina sunda matvanor och vikten, ett tema som jag har behandlat lite styvmoderligt den sista tiden.

Det är väl inte så farligt att ha några kilon för mycket kan man tycka men jag TRIVS ju så toppenbra när jag väger lite mindre. Och med det fantastiska propointssystemet från Viktväktarna så kan det, om man är någorlunda noga med att följa programmet, gå som en dans.

Om någon som läser det här vill gå ner i vikt och inte vet vilken metod som man ska hoppa på så säger jag; Viktväktarna är verkligen toppen!! Varför? Jo därför att det är ett program som hjälper dig att äta sunt och som inte har en massa förbud. Det är ingen diet tycker jag, det är som en "kurs i sundhet".  Jag skulle aldrig klara av program där det är förbjudet att äta bröd,  potatis eller pasta till exempel. Dessutom håller det inte i längden att utesluta vissa bitar i "matpyramiden" tror jag.

Så nu vet ni! Från och med imorgon så är det VV som gäller för min del! :)


För övrigt kan jag berätta att jag spelade in Melodifestivalen igår från SVTWorld och tittade på det fram på småtimmarna.

Jag tycker att det var rätt låtar som gick vidare. Men jag hade nog hållit på Sanna Nielsen oavsett vilken låt hon hade sjungit för jag tyckte det var så synd att hon inte vann med Empty Rooms för några år sedan efter som den var mycket bättre än Perellis låt Hero som inte sa mig någonting. Men smaken är som baken: en del har mycket och en del har ingenting, som Mark Levengood säger :)

Ha en bra söndag!

3 kommentarer:

  1. (Svarade på champagnen i förra inlägget)

    AH! Mark Levengood - jag älskar Mark Levengood. :)

    Jag har inte hört ett ord om vikten sedan bloggstart och som den goda vän jag gärna vill vara så har jag inte frågat - man ska heller inte kasta sten i glashus! :)

    Jag har prövat Viktväktarna och varit medlem tom och det gick superbra så länge man vägde sig kontinuerligt men de hade stängt över julhelgen det året och gissa om jag hade gått upp tre av de tappade två kilona när jag kom tillbaka :)
    Karaktär är ordet - jag äger noll, ja inte ens det jag tror jag står på minus!

    Men - som jag sa när vi träffades i denna värld - jag håller på att DU klarar det och jag har sett att du är en karaktärsfast människa så det här kommer helt säkert att gå som en dans.

    Jag såg inte Melodifestivalen, jag var på bio och såg Änglagård 3 - ingen höjdare!
    Sanna Nielsen gillar jag! Kul att hon gick vidare!

    Här skiner solen och jag sitter inne och förbereder jobbet för nästa vecka - borde nog gå ut en sväng.
    Ha en supersöndag!

    SvaraRadera
  2. Nej det har inte varit mycket tal om vikten, det har du rätt i. Jag har gått ner lite sedan jag började springa. Inte så mycket men "volangerna" (uttrycket har jag lånat av Mia Törnblom) har blivit lite mindre och jag förmodar att jag har fått lite mer muskler.

    Apropå ditt viktväktaräventyr: det kan ju inte ha varit så roligt att gå upp tre av två tappade kilon men det var roligt uttryckt!! :)

    Så du tyckte inte att Änglagård var något vidare då? Va trist, för de andra var bra tyckte jag.

    Lite kuriosa, min morfars bror var kusk, sedemera chaufför på gården Lönnarp som Änglagård heter i verkligheten :)

    SvaraRadera
  3. Vad häftigt! Då förstår jag att du ser filmerna med alldeles speciella ögon.
    Nej jag gillade inte filmen... eller ... det ska jag ju heller inte säga - men det var inget som man gick ut och funderade på eller analyserade. Det var lång dags färd mot ett "rumpenyckt" slut - men då öppnar vi ju samtidigt för Änglagård 4 :)

    Jag hoppas vecka sju blir en bra vecka på Mallis!

    SvaraRadera