lördag 19 februari 2011

Lördagar

Jag ÄLSKAR lördagar!!!

Visst är de underbara!?

Man går upp när man vill, förhoppningsvis före tjugo i tio för då hinner man gå ut en snabbis med vovven och fixa frukost innan Melodikrysset börjar. I dag var det väldigt lätt. Behövde inte googla en enda gång...:) Förresten, när jag lyssnade på Krysset idag kom jag på att jag måste köpa en cd med filmmusiken till Amadeus. I like Mozart!!!

Sedan, efter Melodikrysset, har man hela dagen för att bara fortsätta göra trevliga saker. Shopping på stan, fika med kompisar etc.

Jag är SÅ tacksam över att ha ett arbete där jag är helledig varje helg. För många år sedan jobbade jag på lördagar. Visserligen bara till klockan ett men det var ändå så att helgen blev mycket kortare. På fredagkvällen visste man att man måste gå upp på lördag morgon... Nej, det är UNDERBART att ha hela helgen ledig!

Idag har jag varit på stan med Kristin. Alltid kul att ses!! Efter fika och uppdatering av vad som hänt sedan vi sågs senast gick vi en shoppingsväng. Bl a var vi på HM (som öppnade här på Mallis 2005) och de hade jättemycket fina sommarkläder! Och igår så jag en jättefin väska igen på El Corte Inglés.... Turkos mocka...

Måste också berätta att vi hade jättetrevligt på Surprise partyt. Trevlig männsikor, god mat = lyckad fest. Men han som fyllde år hade nog anat ugglor i mossen för han såg inte så där jätteförvånad ut när vi han kom hem och vi stod där och sjöng för honom... :)

Nu ska vi (äntligen) se Invictus som vi spelade in för flera veckor sedan.

Ha en härlig fortsättning på helgen!!!

2 kommentarer:

  1. Ett gott råd? Köp då den!!! Nu!!! Ja, väskan alltså.

    Här har dagen firats med tre-årskalas för makens lilla barnbarn. Det blev en docka och det var nog populärt - hon hade önskat sig en som man kunde kamma, och det måste ju hörsammas :) - för hon höll den tryckt till sig hela eftermiddagen.

    Nu slappas det framför TV:n.
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  2. Ja, vis av erfarenheten borde jag nog göra det... men jag såg en väldigt snygg skinnjacka också... Usch va svårt!!!

    SvaraRadera