torsdag 3 februari 2011

Planering av tonårs'"kalas"

Sonen vill ha en ny form av fördelsdagsfest i år. Det har varit många olika varianter genom åren men nu i år vill han be alla i klassen som vill vara med att de kommer till en stor park, som ligger vid katedralen här i Palma, på lördag eftermiddag. Där ska de, tänker han sig, sitta på gräset och prata och umgås. Den som vill kan åka skateboard, rullskridskor etc.

Till det ska det vara lite plock då, typ chips,ostbågar och läsk och så.

Nu behöver jag råd! Hur mycket chips och läsk köper man till drygt 20 tonåringar?? Och vad kan man mer bjuda på som är lätt att fixa (läs köpa färdigt!!) Tårta var han inte så pigg på.

Ja som sagt, tips mottages tacksamt :)

Nu ska jag tjata lite om min bil igen: idag ringde de från Madrid att pappret jag väntar på ligger klart för att skickas. Ville jag ha det med bud? Ja tack! Det kostar 50 euro. (ca 450 sek) Nej men då tar vi det med vanlig hederlig postgång!!! Så nu gäller det att hålla tummarna igen för att det kommer fram nästa vecka....

Nu ska jag gå och laga lite middag! Ha det jättebra!!

7 kommentarer:

  1. Jag kan bara vuxet plock men kanske det finns något här som spanska/svenska ungdomar gillar:
    ost i kuber, rökt skinka, kall pizza i bitar, små stekta korvar, köttbullar (ja ja jag vet - men det finns väl nåt färdigt att köpa - finns inte "Mamma Scan" på Mallis?)paj, någon god bulle med pålägg i tex.

    Räkna lätt med att varje unge dricker en halv liter läsk minst. Och en halv påse chips per person är nog ganska lagom.

    Hur ska du servera det i parken? Vad gör ni om det regnar?

    SvaraRadera
  2. Hmmm, regn lär det nog inte bli. De har lovat strålande sol hela helgen, så vi får hoppas på det.

    Servera? Jag slänger nog ifrån mig chipspåsarna där och lägger benen på ryggen!! :)

    Ingen Mamma Scan här, dock IKEAs köttbullar.

    SvaraRadera
  3. OK! :) Jag ser det hela framför mig!
    Men du kan väl bara göra någon bulle med gott pålägg i. En stack sådana så finns det inte plats till så mycket chips!

    fast det förstås - jag vet ju inte om IKEA har det ;)
    (Min blinkande smiley ser så stygg ut - det är typsnittet inte jag!)

    SvaraRadera
  4. Nej då, det ser inte elakt ut!!!

    Grejen är den att de ska ses vid tretiden på eftermiddagen och då har alla spanska barn just ätit en bastant lunch så jag tror egentligen inte att jag behöver så mycket "matigit" De vill nog mest ha sånt där onyttigt du vet.

    Ja, jag får gå till affären och se vad jag hittar.

    Kanske tar en sväng till IKEA också.

    Tack för att du hjälper mig att tänka!!

    SvaraRadera
  5. Nej men se....... han blir inte likadan när han väl kommer fram... Från din sida av världen ser han normal ut! Ytterligare ett av datorvärldens små mysterier!

    Då får du hålla dig till läsk, godis, chips, popcorn och annat nyttigt :)
    Hoppas han får trevligt och att riktigt många kommer! Det blir säkert en minnesvärd dag - ta många foton!

    SvaraRadera
  6. Ja, kameran ska laddas!!

    Tack för tips och råg och Ha det gott! ;)

    SvaraRadera