onsdag 13 april 2011

Böcker böcker böcker!!

Idag tog min mp3bok slut. Buhu! Det var en deckare av Karin Wahlberg.

Jag gillar hennes böcker. Lite småmysiga. Om nu deckare kan vara det...

Att springa utan att lyssna på en bok är ingen höjdare så jag måste snarast köpa mig en ny.

Kanske blir det en Wahlberg till?

Gick in på Bokus sida. Böcker böcker böcker. Jag blir helt sjuk! Jag älskar att gå i bokhandlar (jag vet att det heter boklådor men det är ett ord som jag inte riktigt gillar, ok bokhandlar låter inte heller så bra hör jag hehe). När jag är i Sverige så är det en av höjdpunkterna: att få gå i en riktig bokhandel och titta och titta och läsa baksidestexter och titta och titta och välja och titta. Jag köper en hel del också.

Och så älskar jag bokmässan i Göteborg! Så kul! Som att gå in i en mastodontbokhandel där man dessutom träffar de som har skrivit böckerna. Kan det bli bättre? :)

Nej, nu är det dags att plugga huvudstäder igen. Azerbajdan, Georgien, Vitryssland, Makedonien....... Ja jag vet att det är länder men det gäller att kunna deras huvudstäder..... Pust!

1 kommentar:

  1. Bokaffärer är kanske ett alternativ...? :)

    Visst är det bara det bästa - kontorsmaterial, pennor, papper, den speciella lukten och så alla dessa hyllmeter av olästa böcker.
    Love it!

    På bokmässan har jag tyvärr bara varit två gånger men jag skulle gärna åka igen. Det var jätteroligt.

    Min senaste lästa bok är Sigrids hemlighet - inget jag skulle köpa, fick den som tack när jag varit och hållit föredrag någonstans. Kanske jag skulle läst de andra först men jag har liiite svårt för historiska romaner.
    Min käre bokhandlare dog förra året - nära på på sin post - så nu måste jag hitta en ny mysaffär. Till dess håller jag mig till Allers :)

    Hur var förresten Kajsa Ingemarssons senaste?

    SvaraRadera