måndag 25 april 2011

Hemma igen!

Nu är vi tillbaka hemma i stan efter vår lilla miniweekend på hotell. Det har varit härligt! Inget vidare väder men avslappnande och behagligt. :)

Igår morse lämnade vi sonen på flygplatsen. Han stack iväg på äventyr uppe vid gränsen till Frankrike någonstans. Nu blir det tomt här hemma i en vecka...

Sedan åkte vi upp till hotellet som vi hade bokat. Där blev vi mottagna med skumpa! Ser man på!


Över huvud taget var personalen så vänlig! Jättetrevliga! De fick en verkligen att känna sig välkommen. Visst är det härligt med VÄNLIGA människor!!? Tänk om alla vore vänliga, vad bra det skulle vara i världen då... Man kan väl få drömma lite!!

Vi hade dock inte vädrets makter med oss. Det var kallt och blåsigt och det regnade från och till. Men vi stack ut på en liten promenad utmed stranden och sedan hoppade vi på ett minitåg som gick mellan de små olika turistorterna. Är man turist så är man! :)

På eftermiddagen hade vi bokat in frissa (jag) respektive massage (J) på hotellet så jag fick ÄNTLIGEN nya slingor!


Så här glad blir man av nya slingor! Här syns också ett av mina Nespressoörhängen :)

Frissan var tyska och vi samtalade på en blandning av tyska, spanska och engelska :) När hon sa nåt på tyska sa jag "jaa jaa" och log :)

Före middagen hängde vi i baren och spelade Domino. Oj va mycket Domino vi har spelat i våra dar! Det kan tyckas vara ett simpelt spel men det vill till lite strategi om man vill vinna och man bör ha koll på vilka bitar som ligger ute och hur många femmor t ex som finns kvar.

Som tur är är vi goda förlorare båda två. Det är ju SÅ tråkigt med folk som blir på dåligt humör för att de förlorar i ett sällskapsspel!

Min sambo är ingen linslus direkt så mer än så här ser man inte av honom :)



En kort sammanfattning av helgen: trivsamt, avslappnande miljöombyte med alldeles för mycket mat!

Imorgon är det back to reality som gäller. Joggingskorna - here I come!!

3 kommentarer:

  1. Så mysigt och skönt att bara få vara .... :)
    Och så himla snygg i håret! Jag ser inte slingorna men det ser levande och glansigt ut ... Och så ser du ut som en sån där Före .... Efter bild - fast bara efter! :)
    Men vad är ett Nespressoörhänge? har du gjort det själv med en av kapslarna eller vad ....? :)

    SvaraRadera
  2. PS J ser också väldigt snygg och charmig ut!! DS

    SvaraRadera
  3. Tack för de snälla orden om håret! Jag blev nöjd faktiskt. En tysk frissa vet hur ett tunt nordeuropeiskt hår ska behandlas :)

    Jag trodde att jag hade skrivit om mina Nespressoörhängen förut:) Jo, de är mycket riktigt gjorda av använda Nespressokapslar. Jag köpte de av några tonårstjejer på en marknad för ett tag sedan. 1 euro kostade de. Jag känner mig SÅ duktig som har smycken av återvunnet material haha.

    SvaraRadera