lördag 16 april 2011

Dyra lördagar...

Den som läser min blogg ibland vet att jag älskar lördagar! Men jag har insett att det blir väldigt dyrt med lördagar. Tur att det bara är en lördag i veckan :)

Det drar liksom i shoppingtarmen när lördagen kommer... Idag har jag inhandlat en ny kamera. Ja men det var nödvändigt! Det är SÅ tråkigt att inte ha någon kamera! Min gamla har ju pajat och att blogga utan kamera, nej det är inget kul.

Jag köpte en Casio med 12 megapixels till väldigt bra pris. Nu ligger batteriet och laddar. Det tar ju en stund så här första gången men sedan jäklar ska det bli fota av!

Ja och så när jag ändå var nere på stan så köpte jag ett par vita tygskor. Det är ju nästan ett måste så här till våren/sommaren. Och sedan hittade jag ett par fina och billiga marinblå chinos på HM. Men nu måste det bli shoppingstopp! Ingen mer shopping på flera veckor! Så det så!

Ikväll ska vi på middag hos ett par kompisar. Om kameran är laddad då så tar jag med mig den dit och testar lite :)

Och en annan sak: ikväll spelar Real Madrid - Barça, Så spännande!!!

Ha en go lördagskväll!

2 kommentarer:

  1. Grattis till ny kamera! Ser fram emot många fina bilder - det har varit tomt på dem länge.... :)

    Gårdagen bjöd inte på någon shopping här men däremot ett besök på vår tapas-bar.
    Det är ganska lustigt - i fredags när jag var och handlade såg jag de där avlånga musslorna som du hade på foto en gång och som jag aldrig tidigare hade sett. De heter knivmusslor här och jag var ganska sugen på att testa men jag hade redan köpt färska räkor så det fick vänta.

    Vad hittade jag nu på menyn igår?! ...... Såklart knivmusslor! Hade jag inte sett dem i affären dagen innan hade jag ju inte vetat att det var de. Nu tog jag dessa, baconlindade dadlar, friterad fårost med en marmelad på bla rödbetor och så crema catalana såklart.
    Dricka? Sangria!
    Behöver jag säga att det var gott?

    Jag blev dock liiite besviken på musslorna - ska de vara så sega eller hade restaurangen misslyckats?

    SvaraRadera
  2. Dátiles con bacon! Så himla gott!

    Jag är inte så hemma på de där knivmusslorna men jag frågade Kristin och hon säger att de ska egentligen inte vara sega men att de kan bli det om de inte tillagas på rätt sätt. Det är väl som med räkor och musslor kan jag tro - de blir sega om de tillagas för länge.

    SvaraRadera