tisdag 19 april 2011

Testbilder :)

Nu jäklar har jag fått fart på kameran!!

Här kommer de två första fotona som togs. Inte ett rött öga så långt ögat når. Det gillar vi!




Åh vad det känns bra att kunna fota igen!


Imorgon är det onsdag och sista dagen före påsklov och påskledighet.

Jag får nog ta en sväng till IKEA efter jobbet imorgon och köpa lite påskgodis till "den lille". Det finns mycket chokladpåskgodis i alla affärer men han är inte så förtjust i choklad (märklig unge!). Svenskt godis går hem bättre. Det är väl generna kan jag tro. Hehe! Tyvärr har jag inget påskägg att lägga det i. Ni vet ett sånt där traditionellt i papp med påskmotiv på. Får försöka komma ihåg att köpa ett i Sverige, var man nu kan få tag i det så där off season. Tips mottages tacksamt!

Dessutom skulle jag behöva gå till frissan inom den närmaste framtiden. Eller det borde jag ha gjort för länge sedan men nu är det verkligen nödvändigt. När ska jag hinna det då? Här krävs planering förstår jag. Skulle ju kunna åka till IKEA på lunchen imorgon... Det var en bra idé! Tål att tänkas på. :)



6 kommentarer:

  1. Det blir ju hur bra bilder som helst. Mittenbilden är min favorit förstås men så klappar mitt hjärta ju alltid för hundar speciellt såna sötisar:) Fast ni är fina alla tre :)
    Off season tror jag inte du hittar något påskägg alls men det kan fixas - allt kan fixas - det kan stå här och vänta på er när ni kommer förbi och äter köttbullar. Säg bara till ;)

    Fast jag förstår att du har goda vänner i Sverige som mer än gärna hjälper till så med detta ditt upprop har du nog snart 10 påskägg!:)

    Blir det svensk eller spansk påsk - jag menar själva firandet?

    SvaraRadera
  2. Tack för erbjudandet om påskägget! Vem vet, en vacker dag kanske vi kommer och äter köttbullar:)

    Vårt påskfirande kommer nog att bli ganska avslappnat. Eventuellt lite svensk påskmat på Påskafton men det har jag inte riktigt bestämt. Framför allt ska vi ägna de här ledig dagarna åt att koppla av och ta dagen som den kommer. Inga måsten. :)

    SvaraRadera
  3. Låter superskönt - själv har jag ETT måste. Jag ska valla dammsugaren på torsdag men sen ska jag göra precis vad jag vill i fyra hela dagar och det ska bli så skönt!

    SvaraRadera
  4. Om vi inte hade bott så långt ifrån varandra så hade du gärna fått låna min självgående dammsugare :) Men du, ta några snabba tag bara så kan du fira påsk sedan!

    SvaraRadera
  5. SJÄLVGÅENDE DAMMSUGARE!!! Sicken lyx. Är det en liten trilobit? Blir det verkligen bra? Det ser ut som om han skulle - likt en slarvig husa - kunna glömma hörnen? Hur går det under soffan där man måste ligga krum som en åtta för att komma åt och där barnbarnet ändå - lätt som en plätt - kommer ner och hittar en dammig ostbåge och ett söndersmulat kex plus den där bilen vi blev av med för ett halvår sedan när han var här sist.
    Tar den ostbågar?

    SvaraRadera
  6. Hehe, jag tror att den tar ostbågar. Har aldrig testat. Den kommer inte under soffan om sockeln går väldigt långt ner mot golvet. Men annars är den himla käck! Kan ta foto av den en dag :)

    Den är rund men har liksom små vispar som gör att den gör rent även i hörnen.

    Min Mamma brukade skoja om det när jag växte upp "de borde uppfinna en självgående dammsugare" - och tänk - nu har jag en!

    SvaraRadera