måndag 4 april 2011

SMS när man kör bil!!!???

Ibland blir jag förvånad. :) Till exempel när jag inser att det är tillåtet i Sverige att sms:a när man kör bil! Det tycker jag är jättekonstigt. Ett land som Sverige som har kommit så långt när det gäller trafiksäkerhet...Och så får man prata och surfa och sms:a när man kör!!! Häpen är vad jag är! Det verkar ju helt livsfarligt att skriva sms när man kör. Hur ska man kunna ha koll på trafiken?

Om det skulle ha varit här så skulle jag förstått det. Här är de ju lite mer laid back när det gäller lagar och säkerhet. Men här är det förbjudet att tala i telefon om man inte har en riktig hands free installerad. Och så har det varit så länge jag kan minnas. Och saftiga böter blir det om man åker fast har jag hört :)

Se hela bilden
Ha en härlig vecka!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar