fredag 1 april 2011

Promenaden som blev ett chokladägg!

Hade just skjutsat iväg sonen och en kompis till ett disco. Vid halv sju... låter oskyldigt va?

Hur som helst så ligger discot på strandpromenaden och då tänkte jag:  aha va fiffigt! Då kan jag ta en långpromenad där innan jag åker hem igen eftersom solen sken och det var drygt 20 grader varmt.

Bra idé va?

Det var bara det att plötsligt så blev jag vansinnigt godissugen. Inte så där: oj nu hade det smakat bra med  osv Nej det var mer: åh jag måste ha godis!!! När det blir så då är det bara att ge upp! Händer inte så ofta som tur är.

Så jag tog bilen och åkte till en engelsk affär och köpte smågodis och ett typsik engelskt chokladägg.

 
Se hela bilden
Så här ser det ut

Jag vill gärna att ni ska ha klart för er att det inte är något jätteägg. Det är lite mindre än ett vanligt hönsägg. Men i choklad rakt igenom.... mmmmmmmmmmmm.

Måste sluta skriva nu. Ska äta ägg!!!

Ha en trevlig helg!!

5 kommentarer:

  1. Välkommen i klubben - köpte 200 g av världens godaste choklad igår och gick rakt hem och tryckte i mig alltihop. Mums!

    Disco 18.30!!??? Hur dags är det slut? Här går femtonåringarna ut när vi gamlingar går hem. Måste vara skönt att slippa DET orosmomentet!

    Ha nu en sån där mysig lördag som du älskar - herregud tycker att var igår du skrev om lördag sist!
    Och framför allt!!! - Ha inget dåligt samvete för chokladen för då förstör du glädjen med den!!

    SvaraRadera
  2. Va spännande! Vad var det för choklad?

    Discot började 18 så de kom lite sent hehe! Det är slut klockan elva men han vill oftast bli hämtad vid tio. :) Det är nog ganska stor skillnad på tonåringar här och i Sverige. Jag har en känsla av att barn är barn på ett annat sätt här. Det finns liksom inte på kartan att han och hans kompisar skulle vara ute efter elva. Jag är glad att han får växa upp här.

    Inget dåligt samvete för chokladen. Lovar! :)

    SvaraRadera
  3. Den enda choklad som man KAN trycka i sig hela kakan - i små rutor som man sakta låter smälta med tungan mot gommen - är..... Marabou mjölkchoklad!!!

    Lindt är också supergod det var vi ju rörande eniga om - men den kan man ju inte 200 g på en gång :)

    SvaraRadera
  4. Jo förresten - det kan man! ;)

    SvaraRadera
  5. Haha! Ja det kan man säkert! :)

    Schweizernöt skulle nog heller inte vara nåt problem för mig....

    SvaraRadera