lördag 23 april 2011

Mäktigt!

Igår kväll tog vi en promenad ner till centrum för att se på Påskprocessionen.

Det är en mäktig och ganska gripande upplevelse. Trummor ackompanjerar de som går i processionen och i vissa delar har man även blåsorkester. Som ni ser här på bilden så täcker deltagarna över sina ansikten. Varför gör de det? Jo, enligt traditionen går de där för att göra botgöring och då ska de kunna vara anonyma.



Nu väntar jag på att Daniel ska gå upp och hitta lappen som jag har lagt på köksbordet. Där börjar påskäggsletandet. Jag lägger ut ledtrådar så får han gå och leta. En tradition sedan han var liten. Eftersom jag inte har något påskägg så lade jag godis i en djup tallrik. Inte speciellt upphetsanden men jag tror att det blir uppskattat ändå. Innehållet är ju det viktigaste! Men nästa år har jag förhoppningsvis ett påskägg.

För övrigt idag så ska vi packa sonens resväska eftersom han ska åka på skidresa till norra Spanien i morgon. Eller det var meningen att de skulle åka skidor men dessvärre är det så att det har varit så varmt den senaste tiden så skidstationerna ser sig tvunga att stänga för säsongen den här helgen. Det finns helt enkelt ingen snö kvar. Men men så är det när påsklovet kommer så sent på året... De har planerat andra aktiviteter så de kommer säkert att ha kul ändå. Bara det att bo på hotell en vecka med sina kompisar låter väl helt ok. :) De är 100 ungdomar från skolan . Allt får femteklassare till gymnasister. Han har åkt med flera år tidigare så jag vet att han kommer att trivas!

En liten weekendväska ska också packas eftersom J och jag ska åka iväg på hotell.

Har fullt upp men hoppas hinna med en liten promenix med Kristin också.

GLAD PÅSK önskar jag och min påskliljor! :)

1 kommentar:

  1. Vad mysigt det låter alltsammans - hoppas Daniel får en riktigt riktigt rolig vecka och att ni får en romantisk weekend!
    Kram på er alla tre!
    K

    SvaraRadera