måndag 18 april 2011

Kamerabyte

I eftermiddag var jag och bytte kameran som jag köpte i lördags och som inte fungerade...

Jag träffade samma kille som sålde min Canon till mig för sex år sedan :)

Han tyckte att jag skulle köpa en Nikon istället för den Casio som jag hade köpt. Bättre prestationer och video i HD (vad det nu kan innebära!!)

Den var 30 euros dyrare men Nikon är ju ett klassiskt kameramärke så jag slog till.

Har inte packat upp den än. Ska göra det när jag har mer tid. Kanske i morgon... Ska i alla fall ladda batteriet nu så att den är klar att använda för testbilder i morgon :)

3 kommentarer:

  1. Helsingborgs Dagblad, Harley Davidson, kanske Högsta Domstolen.............
    eller rentav High Definition som lär ha att göra med .......upplösningen. (??)
    Kanske vi inte ska gå djupare in på det...?!

    SvaraRadera
  2. Det måste stå för Helsingborgs Dagblad!!
    :)

    Skämt åsido: jag hade faktiskt fattat att det betyder high definition men jag vet liksom inte hur betydelsefullt det är i en liten digitalkamera, men det får jag se när jag testar!! Spännande!

    SvaraRadera
  3. High definition är bara ett ord jag vet - har ingen aning om något mer så jag var inte kaxig - det var mer så att jag kände igen mig :)

    SvaraRadera