torsdag 14 april 2011

Det blev...

... en Karin Wahlberg till. "Tröstaren" heter den och var nästa i tur i serien om kriminalkommissarie Claes Claesson. Så nu kan jag springa till Torsten Wahlunds behagliga stämma igen :) Vilken lyx! Att någon läser en hel bok för en! Skänker åter en tacksamhetens tanke till den nya tekniken :)

En bok som jag dock inte tänker köpa som mp3bok är "Den döende detektiven" av Leif G W Persson. Varför? Därför att jag vill läsa den själv, på traditionellt vis. Över 500 sidor att njuta av. För jag är ganska övertygad om att den är bra. Jag tycker att han är en strålande författare. Över huvud taget en intressant och rolig person. Vi träffade honom på bokmässan för ett par år sedan. Han var vänlig och rolig :)

På samma bokmässa träffade jag också Kajsa Ingemarsson. Hon var jättegullig! Till den som händelsevis inte har läst något av henne säger jag: Gör det! Börja gärna med "Små citroner gula". Den är så härlig!

Och i morgon är det fredag! Nice! :)

3 kommentarer:

  1. Kajsa var på TV ikväll fredag - hon var den som bjöd in fiktiva gäster i programmet 18.15-19.00 på TV 1
    Säkert kan du se det på nätet om du missade det.

    SvaraRadera
  2. Hej Karin! Tack för tipset! Jag har sett det nu. Gokväll är ett ganska trivsamt program när man får lite film- och boktips.

    Det kändes dock som om programledaren var någon annanstans på något sätt. Lite forcerad. Ingen direkt feeling med sina gäster. Men det kanske jag som är känslig...:)

    SvaraRadera
  3. Jag har inte sett det än. Jag var på bio och såg Hur många lingon finns det i världen - rar film, förutsägbar.... men rar.
    Apropå den ev forcerade programledaren - några av dem tittar hela tiden på klockan och är liksom redan på kommande programpunkt har jag märkt, så du kan nog ha rätt.

    SvaraRadera