onsdag 30 mars 2011

Broccoli och ädelost

Läste ett recept på ungspannkaka med broccoli och ädelost häromdagen.

Det lät gott tyckte jag. Det var det INTE!

Sitter här nu och försöker trycka i mig en bit och övertyga mig själv om att det inte är så dumt i alla fall... Det går inget vidare...

Jag köpte en dansk ädelost på Mercadona (typ ICA) häromdagen. Det var den jag använde i det som jag nu försöker smaska i mig... men den var för stark eller också så är det alldeles för mycket ost i min lilla maträtt. Men jag gjorde som det stod.... Nej, det går inte. Jag kan inte äta upp det. Det får bli en macka i stället. Och receptet det glömmer vi fortare än kvickt!

Se hela bilden

3 kommentarer:

  1. Och försiktigtvis lämnar jag då denna måltid utan kommentarer :) Var hittar du alla konstigheter.
    Önskar jag kunde skicka dig en kåldolme det kan man väl längta sig sjuk efter, eller mina "vansinnigt goda" köttbullar - ja, det är makens barnbarn, 12 år gammal som säger det. Hon äter tills hennes mage står i åtta hörn och sedan nallar hon på spisen.
    Ta vägen om här när ni ska till Sverige så lovar jag stå för middagen :)
    Idag har det äntligen lutat åt vår med sol och ljumma vindar här OCH ljust länge på kvällen. Det ÄR underbart!Imorgon är en lååång dag men i gengäld kan jag hålla helg redan när jag kommer hem...... LEDIG FREDAG!

    SvaraRadera
  2. Fy farao va skönt att vara ledig på fredag!

    Smakar gärna på dina goda köttbullar någon gång! Kunde ju vara roligt för sonen att prova något annat än IKEAS djupfrysta. Stackars barn, han har det inte lätt... men han verkar rätt glad ändå :)

    SvaraRadera
  3. Det är ett tåligt barn :)

    SvaraRadera