söndag 23 januari 2011

Fint besök!

I helgen har vi haft Magdalena på besök! Hon jobbade som au-pair hos oss för några år sedan. Nu är hon tillbaka på ön och jobbar med ett gamprojekt. Spännande!

Jag hämtade henne vid tåget igår och vi åkte raka vägen till IKEA. Där strosade vi runt lite och sedan åt vi lunch där.

Sedan tog vi en sväng hem så att hon fick lägga ifrån sig sina saker och hälsa på Happy. Magdalena och Happy är väldigt goda vänner.

Magdalena är utbildad konditor mmmmm! och hade med sig jättegoda kakor och kanelbullar. Så vi tog en god fika innan vi gav oss ut på stan igen för en shoppingrunda.

Hon köpte ett par skor och sedan var vi inne på H&M där vi handlade lite. Jag köpte ett par ursöta handskar i mocka och en scarf i klatschiga färger :-)


Fina bilhandskar :-)

På kvällen åt vi lite och sedan hade Magdalena och jag "bilprovning"! Det var så att vi hade köpt en påse Ahlgrens bilar och Magdalena frågade mig om jag hade tänkt på att de olika färgerna smakade olika. Det hade jag aldrig tänkt på måste jag säga. Så vi hade ett blindtest och kollade om vi kunde gissa vilken färg bilen vi åt hade. Ganska barnsligt, det erkänner jag gärna - men kul! Och jag måste hålla med om att de faktiskt smakar olika!

Spansk bilprovning


Imorse åt vi frukost ute och sedan var vi och tvättade min bil och fotade den, eftersom jag funderar på att annonsera ut den på nätet.

Till salu!!


Efter en lång promenad utmed Paseo Maritimo var det dags för lunch innnan jag skjutsade upp henne till byn där hon bor.

Magdalena i solen


En trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Vilken mysig helg du har haft!
    Men herregud vilken upptäckt! Alla bilar smakar likadant!!!???? Det är väl klart att de har olika smak ...... Rosa är godast!

    Lycka till med försäljningen av bilen - den är ju jättesöt och inte behöver du skriva det där om översvämningen i annonsen.......

    Jag har förstått att du gillar rosa och gärna har sjal. Den här ser ut som sorbet - läcker!

    Jag är lite avis på Magdalena - att hon och Happy är kompisar. Jag är säker på att det skulle vi också bli om hon träffade mig (ja, Happy alltså).... jag är världsmästare på att klia bakom öronen och där bak på ryggen som får alla hundar att skaka bakbenet :)

    Här har helgen gått till barnpassning - makens 11-åriga barnbarn har varit här. Hon älskar att pyssla så vi har gjort ett litet fotoalbum åt henne och idag var vi på bio..... Megamind!
    Njaa jag har ju sagt att jag vill bli glad av att gå på bio. Detta var en terrorfilm för barn..... dessutom var den i 3D så vi hade kulorna vinande runt våra öron. Nej inget jag kan rekommendera och då var den ändå barntillåten från 7 år.

    Hoppas du får en superfin ny vecka.

    SvaraRadera
  2. Du hade alltså koll på att bilar smakar olika!?Imponerande!

    Håller med om att de rosa är godast när man verkligen känner efter! :-)

    Ha en härlig vecka du också!

    SvaraRadera