onsdag 5 januari 2011

Lite smådeppig....

De kunde inte fixa min bil idag....:-(  Den spyr fortfarande ut för mycket avgaser. Nu sent i eftermiddag fick jag veta att de kanske måste byta katalisator (tror jag att det heter på svenska). Det låter ruskigt dyrt! Jag har redan lagt ner mycket pengar på min bil. Vad sägs om en ny motor förra året??

Ojojoj jag vet inte hur jag ska göra. Det finns tre alternativ:

laga min ganska gamla men trevliga bil - är det verkligen någon idé att pumpa in mer pengar i den?

köpa en ny bil - nej, fy va trist att ha en bil att betala på!

köpa en cykel och låna sambons bil när det är nödvändigt - ganska bra idé men det förutsätter ju att bilen är tillgänglig när jag behöver den :-)

Bilar är fantastiska - när de funkar!!!

3 kommentarer:

  1. Jag tror du ganska snart skulle tröttna på att låna sambons bil - egen bil är det bästa när man arbetar på olika platser och vill slippa buss och att cykla i storstadstrafik låter inte som någon höjdare.
    Jag tippar lotto denna vecka - skickar dig pengar av vinsten :)
    BTW det heter katalysator

    SvaraRadera
  2. Tack Karin! Du är en klippa! I morgon är det Lotería de Reyes här. Vad vill du ha om jag vinner? :-)

    SvaraRadera
  3. Ja, vad ska jag önska mig när jag nu har chansen... kanske en platt TV. Ungdomarna tycker att det är stenålder att komma till oss :)

    SvaraRadera