lördag 29 januari 2011

Wok och IKEA

I förmiddags var jag och köpte födelsedagspresent åt min favoritson (har ju bara en !! :-)). Han fyller 15 år på tisdag.

Sedan åt jag lunch med Kristin. Kul att träffa henne igen! Vi hade inte setts på ett par veckor!

Vi åt gott på en wok-kina-japansk restaurang. Jag tror vi satt 2,5 timma och pratade och åt.

Så här såg det ut:


Nu ikväll har sambon och jag varit på IKEA eftersom han behövde köpa ett bord till kontoret. Jag köpte lite godis.... och nu ska vi se på en film som heter Una jaula de grillos (Bird cage tror jag den heter på engelska).

Ha det gott!

4 kommentarer:

  1. Hoppas du gillade filmen - jag tyckte den var härlig!:)

    Här blev det en sen kväll - turan slutade vid 22-tiden men sedan satt vi uppe och pratade ganska länge. Värdinnan gav upp först - det är ju ändå min mans släkt..... :)
    Halv två är mycket för mig när jag inte har något för händer. Har svårt för att bara sitta och prata timme efter timme på natten.

    Idag blir en lugn hemmadag och imorgon tidigt är det dags att följa dem till Kastrup igen.

    SvaraRadera
  2. PS! Gud vad det ser gott ut - har aldrig sett avlånga .....musslor? Eller vad är det? Älskar skaldjur!

    SvaraRadera
  3. De avlånga "musslorna" heter navajas. Jag är lite feg när det gäller skaldjur. Det är lätt att man blir sjuk... Men Kristin njöt och sa att de var jättegoda!

    Att "tura" - är det att åka med båten till Danmark? Det verkar praktiskt att bo i Skåne. Så nära till kontinenten :)

    Filmen är HÄRLIG! Sambon och jag hade sett den förut. Vi såg den på bio när den var ny för massa år sedan. Men sonen hade inte sett den så vi såg den tillsammans med honom.Vi skrattade gott alla tre!

    Nu har vi spelat in Invictus. Den ser jag fram emot att se!

    SvaraRadera
  4. Skåne ÄR praktiskt!:)
    Att tura betyder att man åker fram och tillbaka flera ggr medan man äter - man kliver alltså inte av.
    Skaldjur KAN vara luriga - speciellt på restaurang, men jag hade nog också chansat :)
    Invictus har jag inte sett - berätta gärna hur den var!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera