lördag 1 januari 2011

Nytt år, nya projekt, nya möjligheter!

2011   2011   2011   2011   2011   2011   2011

God fortsättning på det Nya Året!

Hoppas att det har börjat bra! Vi hade en trivsam Nyårsafton. Vi åt grillade stora färska räkor med olja, vitlök, persilja och flingsalt. Mmmmm!! Därefter den goda och föredömligt lätta fläskfilérätten som Kristin tipsade mig om. Inte dumt alls!

Vid tolvslaget åt vi de 12 vindruvorna som man gör här i Spanien och skålade i cava. ¡Feliz año nuevo!




Jag gillar Nyår! Den där känsla av att nu börjar något nytt. Nu ligger ett oskrivet ark framför en. Ett år fullt av nya möjligheter. Visst är det härligt!!?

Att avge Nyårslöften är något som jag har lagt av med. Däremot så brukar jag har små projekt som jag jobbar på under året. I år blir det till exempel att fortsätta träna. På måndag sätter jag igång igen! Ett projekt som jag brukar ha och som jag sakta men säkert blir bättre och bättre på tror jag, är att leva mer i, och njuta mer av nuet: CARPE DIEM dessa underbara och tänkvärda ord!

Hoppas att du som läser detta får ett riktigt fint år - med eller utan nyårslöften och projekt :-)









4 kommentarer:

  1. Det är komiskt för Cordon Negro är min favorit så här stod också Cava på bordet :).

    Nej inga nyårslöften men små projekt, som du säger - att sköta min blogg bättre och som undervisare i mindfulness får jag minsann också kämpa med det där med närvaron i nuet. Det är inte lätt alla gånger men jag behöver i varje fall inte längre gå tillbaka för att känna om jag låste dörren :).

    Ikväll är det scrapkväll med flickorna och det ska bli superkul!
    Kan man få veta vad du gjorde med fläskfilén.

    SvaraRadera
  2. Först av allt Karin: det där med tåget lät riktigt läskigt! Jag tycker verkligen att SJ borde ha ersatt dig!

    Jo, när det gäller fläskfilén så vill jag först nämna att jag dessvärre har brist på både talang och intresse när det gäller matlagning. Jag tar därför tacksamt emot enkla recept och detta var ett sådant.

    Jag skar fläskfilén i centimetertjocka skivor. Stekte de lite lätt och lade de i en ugnsfast form. Sedan brynde jag lök och färska champinjoner. När det var klart hällde jag grädde på och saltade och pepprade. därefter bredde jag på lök-champinjon och grädde på köttet. Strödde på rikligt med gratängost och in i ugnen. Serverade ris till. Hur lätt som helst och dessutom gott tyckte vi alla tre. :-)

    SvaraRadera
  3. Tack! Det ska vi absolut prova - kanske till trettonhelgen.
    Du ska få ett fuskrecept tillbaka - ett som ser festligt ut men som ändå är vardagsmat.
    Jag gör svenska pannbiffar, lägger dem i en ugnssäker form, fixar två påsar bearnaisesås och häller över. Klattar potatismos på sidorna - kan spritsas vid festliga tillfällen. In i ugnen tills allt blir genomvarmt. Så lägger jag sparris och räkor som dekoration när det kommer ut. Superenkelt och supergott och pannbiffarna kan ju göras långt i förväg och förvaras i frysen.

    SvaraRadera
  4. Wow, det låter jättegott! Tack snälla du, det ska jag absolut testa någon gång!
    Jag är barnsligt förtjust i potatismos :-)

    SvaraRadera