måndag 10 januari 2011

Vårtermin, filmrecension och latin music

Idag började vårterminen och massor av skolbarn och vuxna började plugga eller jobba efter julledigheten. Tillbaka till rutinerna. Jag jobbade ju visserligen förra veckan men sonen började skolan idag. Förhoppningsvis med laddade batterier! Just nu sitter vi tillsammans vid ett stort bord. Han pluggar, jag bloggar :-)

Jag glömde ju alldeles att berätta vad jag tyckte om filmen Billy Elliot som jag såg häromdagen! Den har ungefär 10 år på nacken så många har säkert sett den. För mig var det dock första gången och jag tyckte den var bra och gripande. Det är något visst med brittiska filmer och tvserier. I like!
Hur som helst så kan jag berätta att jag grät tre gånger när jag såg filmen. Helt klart sevärd!

Av min alldeles egna filmjury får "Billy Elliot" fyra apelsiner (av fem möjliga).


Ibland har jag ju talat lite om musik här på bloggen. Min musiksmak är ganska, vad säger man, bred? Vad jag vill lyssna kan skifta väldigt från dag till dag. Viss musik tycker man om för att den verkligen ger en någonting. Kanske en bra tänkvärd text, eller ett jättesnyggt arrangemang eller så.

Den här låten som kommer här är "bara" en sån där låt som man blir glad av. Men sådana låtar är också viktiga i mitt liv. Den här låten gillar vi just nu här hemma. I alla fall sambon och jag.

Så här kommer lite latin pop. Mina damer och herrar: Carlos Baute.

Ha en bra vecka!!

7 kommentarer:

  1. Rar låt, vacker video, snygg kille - vad kan man mer begära :)

    Billy Elliot är en underbar film tycker jag - skulle nog också ge den fyra apelsiner.
    Jag grät också när jag såg den här. Av skäl som man kanske inte nämner på bloggen :)

    Har du sett Shine - om inte ... SE den! Den är fantastisk!

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Jag ska verkligen försöka få tag i den! :)

    SvaraRadera
  3. Hur har det blivit med ditt knä??

    SvaraRadera
  4. Jo då, tackar som frågar :) det gör inte ont längre. En del av vänsterfoten skiftar lite i blått men den gör inte ont heller. Stod över träningen i morse för det spöregnade i natt och tanken på att springa på såphala löv var inte så upphetsande :) Men i morgon ska jag ut igen! Hehe! Ska försöka lyfta ordentligt på fötterna!

    SvaraRadera
  5. Se var du springer!
    Var rädd om dig!

    SvaraRadera
  6. Jarå! Promise!

    Nu ska jag gå och krypa ner!

    God natt!

    SvaraRadera