fredag 28 januari 2011

Jag är upprörd!!!

Har just sett "På spåret".

Hur i allsin dar är det möjligt att INGEN av de fyra tävlande visste att Evert Taube har skrivit "Sjuttonde Balladen" som Sven-Bertil sjöng???!!!

De kunde varken kompositör eller namnet på visan!!!

Oj, nu vill visst mitt bättre jag säga nåt:

-Men Helene, du måste tänka på att  alla inte är uppvuxna med Taube på det sätt som du är!

-Ja, jag tycker i alla fall att det är urdåligt! Jag säger bara: kulturarv!

-Ja ja men sura inte nu. De kunde ju annat som du inte kunde, typ Drakfrukt!

-Ja ja ok då... Men jag är fortfarande lite upprörd....



Till den som kanske inte har hört så mycket av Taube: du har missat mycket! Men det är inte för sent! Gå och köp en cd med Sven-Bertil där han sjunger Taube. Suveränt!!!

3 kommentarer:

  1. Drakfrukt är inte allmänbildning - Taube är allmänbildning!
    Jag är helt ense med dig!!!!!
    Sen är det ju en helt annan sak att jag faktiskt kunde drakfrukt också........åt det så sent som i onsdags på makens kalas... ;)

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Härligt Karin att du är överens med mig! :-)

    Vad duktig du är som kunde drakfrukt! Jag hade aldrig ens sett någon...

    Hur hade ni det på kalaset?? Hittade ni ett bra ställe att fira på?

    SvaraRadera
  3. Vi firade hemma med buffé för de inbjudna och nu är min mans bror och svägerska här från Norge och då ska vi göra något väldigt typiskt för denna kommun - vi ska tura!

    SvaraRadera