måndag 3 januari 2011

Tillbaka till verkligheten

I morse var det dags att gå upp tidigt igen efter att i nio dagar ha sovit så länge som man ville varje morgon.

Men nu är det slut på sötebrödsdagarna. Halv sju gick jag upp och gav mig iväg ut på joggingtur. Det var nästan tre veckor sedan jag var ute sist. Hur ska det här gå tänkte jag, men det gick över förväntan. Av de 3 km som min runda är på så sprang jag drygt 2,5. Resten promenerade  jag (i den omtalade och fruktade uppförsbacken.)   :-)

Jag lyssnar fortfarande på Mankells sista Wallanderbok. Den är riktigt bra tycker jag. Gillar du action och vill att det ska hända spännnade saker hela tiden - ja då är "Den orolige mannen" ingenting för dig. Men jag njuter av att lyssna på den.

Första arbetsdagen på året gick bra. Det var roligt att träffa jobbarkompisarna igen. Och på torsdag är det helg igen så det blir nog en ok vecka.

Idag hörde jag en låt som jag tycker är lite småmysig på radion. Romantiskt dravel? Ja men det är väl lite trevligt ibland!!!

I vilken film fanns den här låten med?

Vem kan det utan att googla???

Känns den igen?

Filmen var jättebra, det tyckte man i alla fall då - i början på åttiotalet.

På tal om film så var vi på bio igår och såg The Tourist med Johnny Depp och Angelina Jolie. Den var lite kul. Typ James Bond så där. Inget man minns men man har trevligt så länge filmen varar. Hon hade urtjusiga kläder!! Det minns jag i alla fall.

Ha en bra vecka!

1 kommentar:

  1. Du har då ett enastående minne för musik och för film. Nu har jag nog inte sett den här filmen sedan 80-talet så jag minns knappt handlingen - bara en scen.
    Jag fick googla!

    Och så for du iväg ut och joggade igen - jag skulle bara ha soppat ihop och ätit mer choklad.
    Så´n e jag!

    The Tourist kan jag tänka mig att se men den svarta svarta som du såg i julas ..... Nej, tack. Jag orkar inte med sånt längre.Hur går det med apelsinerna - kom du av dig med dem?

    Medan du slavade på kontoret låg jag hemma och åt praliner........ INTE. Jag var duktig och började förbereda mina lektioner till nästa vecka.

    Men den här arbetsveckan är väl föredömligt kort hos er också?

    Ha det gott!

    SvaraRadera