tisdag 4 januari 2011

Ring mej sen!

Kommer ni ihåg Anders Eriksson i Galenskaparna när han sa: ta med dig 3000! till en förskräckt bilägare som undrade hur mycket reparationen av bilen skulle kosta. Idag är det jag som är bilägaren... Och nu är det inte lika roligt som det var då... :-)

Har just lämnat in bilen på reparation. Den gick ju inte igenom besiktningen och det måste åtgärdas. Den spyr ut för mycket vad-det-nu-är-för-nåt.

De lovade att ringa om det var något stort fel. Hoppas att vi har liknande referensramar vad gäller "stora fel"!!!

Ojojoj hur ska det gå?

Fortsättning följer....

PS Det slår mig nu att för den som inte har sett sketchen så måste rubriken på det här inlägget verka väldigt skum...

2 kommentarer:

  1. Hoppas du har en sån verkstad som min - sist hade jag tre tvåor på besiktningen och min reparatör fixade dem, servade bilen och körde till ombesiktningen. När maken kom för att hämta bilen så var det bara att betala och köra hem ..... och det var inga skräcksummor. Tur det var maken som hämtade för jag hade fallit om halsen på honom på plats.

    Två tummar hålles för ett "litet fel"

    SvaraRadera
  2. Tack Karin för att du håller tummarna för mig!
    Jag känner killen lite som har verkstan så jag hoppas att han inte saltar räkningen alltför mycket. Nej usch vad jag var fördomsfull nu! Varför tror man alltid att bilverkstäder luras? Fy på mig! :-)

    SvaraRadera