onsdag 12 januari 2011

Min bil....

gick igenom besiktningen idag!!! Tjohoooo!!!

Så här nöjd är jag nu!!

Jag var och hämtade den på verkstan ikväll vid sjutiden. Och den är som sagt nybesiktigad och behöver inte besiktigas förrän januari 2012.

Nu måste jag nog överväga om jag inte ska sälja den och köpa en ny bil i alla fall. Jag är väldigt förtjust i min bil men den har kostat mig mycket pengar det senaste året. Att hämta den på verkstan idag var inte heller någon billig historia. Jag försöker tänka att den ju bara är en pryl, men det känns ändå lite konstigt att tänka sig att sälja den. Förstår inte varför jag blir sån just när det gäller bilen?!

Idag blir det mer spansk musik. Den här gången också pop men lite "djupare". Inte riktigt så trallvänligt som den häromdagen.

Jag vet inte om Alejandro Sanz är känd i Sverige. Här är han megastor sedan många år tillbaka. Det här är en av hans nyaste låtar. Riktigt bra!! Kristin, jag vet att du gillar den här. Skruva upp!! Här kommer "Nuestro amor será leyenda".




5 kommentarer:

  1. Nu blev jag ju supernyfiken!!!!! Videon var stoppad i Sverige - av upphovsrättsliga skäl!

    Grattis till att ha en bil igen!
    Det är känslomässigt det där med bilar. Min förra - en läckert röd Seat Toledo - blev påkörd av en karl som inte hade tålamod att vänta vid "lämna företräde". Min man körde den vid tillfället och blev, som tur var, inte skadad själv men bilen blev helt intryckt baktill. Den stod ett bra tag på Seat här innan försäkringsbolaget bestämde sig för att det inte var lönt att reparera den. Jag åkte inte dit och tittade på den - maken fick köra dit och tömma den - jag ville inte se eländet.
    Min fina bil.......
    Så jag förstår precis vad du menar.


    Här i Skåne har det regnat och varit grått precis hela dagen. Men imorgon - tänk precis när det ska ut och faras på vägarna för att gås på kurs i byn som Gud glömde - då ska det bli snö och isgata igen. Jag hatar vintern!

    SvaraRadera
  2. Nej men, kunde du inte se videon alltså??! Så synd!!

    Min bil är 11 år gammal. Det är en svart Mercedes Clase A (alltså den där lilla Mercan)med gröntonade rutor. Jag köpte den fabriksny i augusti 2000. Buhu, nu får jag nästan ta fram näsduken.... :) För några år sedan vid ett otroligt oväder här, så stod den parkerade på ett ställe där det blev översvämning. Sedan dess har den aldrig varit sig riktigt lik.

    Ta det nu jätteförsiktigt i snön och halkan imorgon, ok?

    SvaraRadera
  3. Om jag ska köpa en ny bil nu så blir det en billig en. Det är SÅ tråkigt med dyra avbetalningar.

    SvaraRadera
  4. Avbetalningar är skit!

    Jag letade upp en annan video med honom sjungandes låten - den var för balladig för mig - har svårt för ballader.

    Tack för omtanken - jag ska köra jätteförsiktigt!

    SvaraRadera
  5. Ok, ska försöka hitta nåt svängigare till nästa gång haha!

    SvaraRadera