lördag 15 januari 2011

Luften gick ur mig....

Idag efter ett kort besök hos optikern (håller på att prova ut nya linser) gav jag mig iväg för att kolla upp bilmarknaden lite :)

Det visade sig att jag var ute på fel dag. Lördagar verkar inte vara någon bra dag för att titta på bilar. Dels stänger de klockan ett, dels så är det nog ett lördagsnöje för folk att åka och titta på bilar, så det var mycket folk och lite personal på de ställena där jag var.

På det första stället jag kom till, Ford, träffade jag dock på en man som bor på samma gata som vi. Vi brukar hälsa när vi är ute med vovvarna. (Min hund blir hysterisk när hon ser hans bulldogg.) Hur som helst så visade det sig alltså att han är bilförsäljare. Det var ju ganska bra! Tittade på en Ford Ka Titanium där. Den var fin. Fräck inuti och det är det viktigtaste för mig hahaha!

Jag insåg hur dyrt det är att köpa bil... Quiet depressing!

Det ställe som jag var mest intresserad av, eftersom de har bra erbjudande nu, var Renault. Dit kom jag fem i ett, de stängde ett. Det var ju liksom ingen idé att gå in där då... Nej, det var inte så lyckat men men, man ska inte hänga läpp! Den 24/1 är jag ledig. Det är en måndag och då tänkte ägna mig åt att undersöka bilmarknaden lite närmare.

Och jag har ju faktiskt en bil som fungerar så det är inte så vidare värst synd om mig!

4 kommentarer:

  1. Slog mig just igår när du nämnde att du skulle kolla bilar idag att det kanske inte var bästa dagen - man är inte direkt ensam om att kolla bilar på en helg :)
    Läs här
    www.teknikensvarld.se/provkorningar/ford/ka/index.xml
    innan du köper Forden. :)

    SvaraRadera
  2. Tack för länken Karin! Vad glad jag blev när jag såg följande:

    "Är det en ny bil du vill ha lär Ford Ka vara ett av de minst deprimerande köpen du kan göra i dag."

    Då kanske jag inte är helt fel ute.

    Du förresten, med hänvisning till ditt inlägg igår: när det gäller att göra en link klickbar så vet jag hur man gör när man gör ett blogginlägg men annars vet jag inte hur man gör....

    SvaraRadera
  3. Nej det är samma här - vi får kanske ha det så här :)
    Kolla in den här - jag tittade på den precis innan jag gick och la mig igår och skrattade så tårarna rann.
    http://www.youtube.com/watch?v=N7L02tCNi0I

    SvaraRadera
  4. Haha! Ja det var bra! Du är ett riktigt Dean Martinfan du! Jag känner inte till honom så mycket men jag gillar låten Things. Den har jag i min mp3. Vi hade singeln hemma när jag var liten. :)

    För er som inte vet vilken det är så hittar ni den här: http://www.youtube.com/watch?v=tBU1okBsAuA&feature=fvw

    SvaraRadera